0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som ni säkert vet sedan tidigare är jag inte ute efter att sätta några jack i kolven.(även om jag förstod ironin)Kunskapen är mitt främsta syfte, och det har jag lyckats bra med, om jag får säga det själv, hela forumet har blivt lite av "snillen spekulerar", jag tycker det är härligt.Att så många med så stor kompetens både i fysik, kemi matematik och logisk felsökning har hittat varndra i detta forum är inget annat än en fullträff, och precis vad jag hade som målsättning när jag startade.Jag skulle t.o.m. vilja säga att resultatet vida har överträffat mina förhoppningar.Ett stort tack till alla er som ställer upp med initierade svar på ibland otroligt svåra frågor.Tack!
PerF Apropå inget snö kallt och blåst på Gotland? här är svinkallt ovanligt för Mars månad!
Om det är någon som vill skriva ett kapitel om t.ex. kollektorn så gör gärna det, vill ni kan ni maila den till mig för redigering (ja, jag är ett kontrollfreak ) för senare publicering i nån form av värmepumpsguide.
Jag tycker att Forumet är toppen.Men den åsikten delas inte av med många värmepumpsinstallatörer.Jag kände deras hånleende när jag anmärkte på vissa fel och hänvisade till Forums åsikter.Petiga gubbar var svaret och "vi brukar inte göra så"Jag svarar: om ni inte brukar göra så, då brukar ni göra fel. Eftersom jag innehåller en del av betalningen som täcker mina utgifter med felaktig installation, blir de sura.Tom med en IVT återförsäljare i Nacka har blivit så sur att han stämde mig vid Nacka Tingsrätt.Efter förhandlingarna fick han avstå hela värmepumpskostnaden på 126 500:- och dessutom punga ut ytterligare 30 000 kronor som plåster på såret.Mina inhämtade kunskaper på Forumet har bidragit till att golva IVT återförsäljar maskineriet.
Citat från: karel skrivet 02 mars 2005, 06:20:53Jag tycker att Forumet är toppen.Men den åsikten delas inte av med många värmepumpsinstallatörer.Jag kände deras hånleende när jag anmärkte på vissa fel och hänvisade till Forums åsikter.Petiga gubbar var svaret och "vi brukar inte göra så"Jag svarar: om ni inte brukar göra så, då brukar ni göra fel. Eftersom jag innehåller en del av betalningen som täcker mina utgifter med felaktig installation, blir de sura.Tom med en IVT återförsäljare i Nacka har blivit så sur att han stämde mig vid Nacka Tingsrätt.Efter förhandlingarna fick han avstå hela värmepumpskostnaden på 126 500:- och dessutom punga ut ytterligare 30 000 kronor som plåster på såret.Mina inhämtade kunskaper på Forumet har bidragit till att golva IVT återförsäljar maskineriet. Karel, jag konstaterar att du blandar dina inlägg på forumen med ömsom intressanta inlägg och ömsom frågor/kommentarer där jag undrar om du vet vad du pratar om. Den här informationen får väl gå under rubriken intressant. Jag blir nyfiken! Vad har den här resan kostat dig?
Citat från: Bernt L skrivet 02 mars 2005, 21:39:39Citat från: karel skrivet 02 mars 2005, 06:20:53Jag tycker att Forumet är toppen.Men den åsikten delas inte av med många värmepumpsinstallatörer.Jag kände deras hånleende när jag anmärkte på vissa fel och hänvisade till Forums åsikter.Petiga gubbar var svaret och "vi brukar inte göra så"Jag svarar: om ni inte brukar göra så, då brukar ni göra fel. Eftersom jag innehåller en del av betalningen som täcker mina utgifter med felaktig installation, blir de sura.Tom med en IVT återförsäljare i Nacka har blivit så sur att han stämde mig vid Nacka Tingsrätt.Efter förhandlingarna fick han avstå hela värmepumpskostnaden på 126 500:- och dessutom punga ut ytterligare 30 000 kronor som plåster på såret.Mina inhämtade kunskaper på Forumet har bidragit till att golva IVT återförsäljar maskineriet. Karel, jag konstaterar att du blandar dina inlägg på forumen med ömsom intressanta inlägg och ömsom frågor/kommentarer där jag undrar om du vet vad du pratar om. Den här informationen får väl gå under rubriken intressant. Jag blir nyfiken! Vad har den här resan kostat dig? Resan kostade mig skjortan, men de erfarenheter jag fått kan man inte värdera med pengar nog.Det är det som räknas.Annars får man sitta i sin håla och morra livet ut.