Den exakta sekvensen är ju dokumenterad i databladet sid 51. Det är viktigt att man följer denna sekvens exakt.
Hej Ridax
Jo jag har provat använda dom sekvenserna men eftersom jag är nybörjare på både PIC och MPLAB så har jag lite svårigheter.
Jag tog och la in kod som skulle läggas i EEprommet när man programmerade PICen för att se om det blev någon förändring av koden.
När jag sen laddat ner programmet och kört det så försökte jag se vad som hänt genom att läsa av EEprommet i MPLAB och sen i VIEW titta på innehållet i EEPROM men då fanns inte det något av vare sig det som skulle laddas vid programmeringen av PICen eller det som programmet skulle ha ändrat.
Så idag provade jag ett nytt program, det var ursprungligen skrivet för PIC16F690 så jag fick rensa lite, när jag sen var klar programmerade jag PICen och gick sen in och tittade om den gjort något i EEprommet och vad ser jag då jo den texten som jag hade i förra programmet låg där i EEprommet.
Så du förstår jag blir helt konfunderad över hur MPLAB då fungerar så det var därför jag ville ha en kod som någon helt säkert visste fungerade att köra och skriva i EEprommet så jag kunde utesluta ev. programfel.
MVH
Messer