0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Lånar tessos tråd lite, men tror inte det gör något, för vi är båda inne på VB pumpens hastigheter. Jag har kört min golvvärme på 3 och legat på en VB tempdiff på 6-7 grader. Längsta tiden på 7 grader. Jag sänkte nyss farten på VBpumpen till 2 och hamnar då på en tempdiff på 8-9 grader där 8 grader är mest stabilt i tempdiff.MEN Vad ska man välja .Läge 2 eller 3?.Sedan en direkt följdfråga om svaret blir läge 2.... Det varmare ut vattnet gör att gradminuterna räknas ner fortare och jag får kortare gångtid med övriga inställningar orörda... Kommer innetempen att sjunka därefter eller gör en ökning av effekten på VP så pass mycket att jag inte får någon temp sänkning innomhus? (jag kan ju'e smyg höjja tempen redan nu i förebyggande syfte)
Oj här kommer resten av inlägget:::Hepp!! då känne man sig som en bimbo igen då... När ska man läsa av och ändra gradminuter, när pumpen precis startar eller när den stannar.. jag var nere och kollade men då stod det först -21 sen -27 så jag antar att det bara kan göras vid ett tillfälle??+ Ang kontrollbehov så är det nog just så i mitt fall, intresset är ju mest att det ska funka MEN funka tillfredsställande och optimalt, man är ju även lite av en perfektionist... en bra psykolog någon??