Det är väl klart att de loggar information, och de äger den informationen. Om du endast använder dig av enkelsidig information så är det klart att du inte blir loggad. Men alla de som lägger upp rutter, bilder och dylikt blir loggade.
Alltså, jag är inte lika övertygad om detta som du tycks vara.... På min iPhone så finns Google Maps förinstallerat och Google Earth kan efterinstalleras. Båda dessa kan använda GPSen i iPhonen för att visa aktuell position och i Google Maps kan jag ta ut en enkel rutt t.ex.
Menar du att Google loggar precis hur jag åker runt när jag har igång Google Maps? I så fall i vilket syfte? De kan ju omöjligtvis knyta mina requests via Google Maps till mig. Vad har Google för intresse av att veta hur jag kör runt i min bil när de inte ens vet att det är jag utan på sin höjd kan veta att det är en iPhone bland miljontals andra iPhones. OM de nu så gärna vill veta hur en iPhone åker runt i en bil, så är dem väl förunnat. Vad tråkigt de måste ha när de sitter där på kontoret och ser hur miljontals iPhones åker runt i världen? Roligt först, men ointressant i längden...
Det är totalt värdelös information. På sin höjd kan de se att den här vägen verkar vara välbesökt av iPhone-användare så de skulle kunna sätta upp en reklamskylt där, eller?