HELT FEL!!!!!!!!!!!!!!!
Från regeringens sida:
Om jag ska renovera ett badrum för 30 000 kronor, hur mycket får jag då dra av?
Förslaget innebär att man får en skattereduktion med 50 procent av kostnaden för arbetet, dock med max 50 000 kronor per år och individ.
I det här fallet ligger arbetskostnaden för renoveringen under taket så du får en skattereduktion med 50 procent på hela beloppet, det vill säga med 15 000 kronor.
http://www.regeringen.se/sb/d/11257Det är SKATTEREDUKTION dock så för att kunna få dra av 50000:- måste du ha yjänat så mycket så din skatt skulle blivit minst 50000:-
Ännu enklare efter 1 Juli:
När får jag skattelättnaden?
Precis som för hushållstjänster kommer skattelättnaden att kunna ges direkt vid köpet. Dessa regler träder dock i kraft den 1 juli 2009. Till dess gäller, liksom för hushållstjänster, att man måste ansöka om skattereduktion hos Skatteverket för att därefter få skattereduktionen tillgodoräknad vid 2010 års taxering. Om man vill få pengarna snabbare finns möjlighet att begära jämkning av skatten hos Skatteverket.
Med de nya reglerna som träder i kraft den 1 juli 2009 så betalar köparen halva arbetskostnaden inklusive momsen till säljaren. Säljaren får sedan begära ut den andra hälften av arbetskostnaden hos Skatteverket.