Hej,
Jag har köpt ett hus från 69 som har en krypgrund 120KVm,ca1,2m vid höjden,vid besikning upptäckte att fukten var för hög i krypgrunden, säljare lovade fixa detta problem.Hon fick offert från uddevalla fukt inom miljö AB att installerar en avfuktare.Och de installerade en Corroenta CTC300 i Octobers (Vi redan har flyttade in) .Men fukten sänks inte alls efter vi har kört avfukatre en hel vecka,då upptäckte att vatten rinner in i grunden och stod kvar i plasten ca 20cm djup.Då säljare ,besikningsman ,chefen från uddevalla fukt inom miljö AB höll ett möte hos oss och had överrens om att de kommer att ta bort gamla plast ,och lägger nya plast som var spännde av block övanpå sanden,de skull även lägga plast på väggen.
För två veckor sedan åtkom de ,de tog bara den bita gamla plast sär vatten stod på, sanden fortfarande kvar,log nya plast övanpå sanden,och vid den plats vattan stod höjde plasten med block då kunde vatten som ifall rinna in inte står på den nya plast,de log bara en liten bita plast på vägg (de sa att chefen sa det skull gör så),vi krävde de lämnade half rull plast och låg plasten på resten väggen .RF var 96 vid början, efter vi har omstartat för den två veckor sedan,
sänks det bara 1- 2% per dygen,nu ligge RF vid 76%. Jag är ganska ösäker på att avfuktare fungerar normalt.Jag har läste lite grann i forum,några andra som har samma avfuktare och likadan strolek grunden redan har RF sänkt mycket vid första dygen. Och vad som är mest konstigt är att lampor vid kontroll panel visade att fuktighet är ok i grunden men avfuktare fortfarande arbetar.(Jag har kollade med elmätare det förbrukar samma mängde el) Det blir mycket tacksam om någon kan ge några tips.
MVH/Yve