Nu är det dags att lägga om klinker i hallen, som säkert har legat sedan huset byggdes 1976. Det finns faktiskt inget element i hallen (det har nog funnits elradiator som plockats bort innan vi flyttade in, och därefter konverterade vi till vattenburen bergvärme och brydde oss inte att sätta in element i hallen eftersom vi inte känt behovet). Jag är frestad att avstå värme helt i hallen eftersom vi inte har saknat det och golvvärme (vilket väl är närmast till hands?) skulle bygga upp golvet ytterligare. Ytan är 5.1 m2, och jag har sneglat lite på de enkla systemen som kan läggas på så små ytor utan extra shuntgrupp, men de bygger ju minst 24 mm. Och till ett av rummen är det redan en höjdskillnad på 10-15 mm som skulle förvärras. Men, tänker jag fel och kortsiktigt? Jag är intresserad av hur ni andra skulle tänka! Jag gissar att jag tänker rätt med höjden på golvet. Antagligen ligger det väl gipsskiva + spånskiva alternativt tjock spånskiva under klinkern. Jag förmodar att jag får byta golvskivorna när jag river ut klinkern (?), men det ger mig väl ingen möjlighet att sänka golvet? Bortsett från om det ligger överraskande tjocka skivor där nu, men det är väl att hoppas på för mycket? Hur skulle ni göra? Förresten, ska man räkna med några obehagliga överraskningar när man river ut golvet, eller är det bara att hacka bort klinkern och försöka få bort underliggande golvskivor?