0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag skall hjälpa dig. Jag arbetar dagligen med Databas, excel verktyg. Jag ordnar det med Office 2000 excel. Jag kommer ordna det till söndag . Lägger det under "Installation avd Radiator/värme EXCEL dokument".Ni har nog sett att jag tycker om att bevisa olika problem både praktiskt och teoretiskt. Jag ser det som utmaning.På arbetet löser vi betydligt svårare problem. Min syssla är System Tekniker om Ni undrar.MVHJanne
Hushålls el som ex alla säger 5000kWH hushålls EL. Säg den familj som kan hamna på den nivån.Då lever deverkligt spartanskt. Normalt anser jag 8000-10000kWH /år .Jag räknar min Hushålls förbr till 12000kWh. Är det realistiskt?
CiteraHushålls el som ex alla säger 5000kWH hushålls EL. Säg den familj som kan hamna på den nivån.Då lever deverkligt spartanskt. Normalt anser jag 8000-10000kWH /år .Jag räknar min förbr till 12000kWh. Min VV förbr räknar jag 6000kWh=18000kWh + värme 10000kWh.Med VP kan man genomsnitt spara 50% det ger min VV+ Värme max sparande 8000kWh.Nu har jag till byggn med storförb pool vv så däför har jag total el 39000kWh nu sparar jag ner till mitt mål (beräkn)25000kWh Det ger besparing. 14000kWh. Är det realistiskt?
Hushålls el som ex alla säger 5000kWH hushålls EL. Säg den familj som kan hamna på den nivån.Då lever deverkligt spartanskt. Normalt anser jag 8000-10000kWH /år .Jag räknar min förbr till 12000kWh. Min VV förbr räknar jag 6000kWh=18000kWh + värme 10000kWh.Med VP kan man genomsnitt spara 50% det ger min VV+ Värme max sparande 8000kWh.Nu har jag till byggn med storförb pool vv så däför har jag total el 39000kWh nu sparar jag ner till mitt mål (beräkn)25000kWh Det ger besparing. 14000kWh.
Hushålls el som ex alla säger 5000kWH hushålls EL. Säg den familj som kan hamna på den nivån.
Någon som vet hur man gör... Ni får gärna fortsätt att utveckla det hela, har infogat alla data från korados radiatorer...Länk till filen, snäll skratta inte är ingen mästare på excel... Tycker att folk som ska konvertera till vattenburet system ska få lite hjälp på traven...
JAg tror du skall fokusera på problemlösaren...Den måste först väljas/installeras under alternativet tilägg i gardinen Verktyg...
Uppgift från Glenn den 24/2-05:CiteraNågon som vet hur man gör... Ni får gärna fortsätt att utveckla det hela, har infogat alla data från korados radiatorer...Det som efterfrågas blir ej så bra med Excel. Jag kommer att justera till det en del och importerar data till ACCESS istället. Det är bättre som databas hantering. Excel fungerar bra till beräkn, tabeller, statestik etc./Janne
Någon som vet hur man gör... Ni får gärna fortsätt att utveckla det hela, har infogat alla data från korados radiatorer...
Ni kan testa min länk Och kopiera det ner till er hårdisk under C:\http://home.swipnet.se/jannede/?D=A ladda hem " Värme" Se Öppna med "short cut" Radiator data bas. beräkna sen värme i Excel filen. OBS ....Detta är första utkastet...Rev följer... Klart i veckan/Janne