Tack så mycket för era svar!!
Det har varit en SKIT DAG suck.. vaknade av att det var iskallt i huset!! fisljummet i elementen.. 16 grader inomhus...SUCK!
Pumpen står still, jag tänder kaminen och ser på den termometern att vattnet är 26 grader som går där och genom radiatorerna.. Ok eldar på som faaaaaan, och får så småning om upp vattnets temp til mellan 42-46 grader... det stiger till 17-18 grader i rummen.. Pumpen står fortfarande still.. jag får int eupp locket så klart så jag får vänta till maken e hemma...källaren där vattenberedaren kommer jag inte ner i för luckan har frusit... jaja skitsamma... han kommer och får ett felmeddelande..som säger att "övertrycket ... Alltså har då elpatronen och kaminen värmt upp vattnet till ca 42-46 grader.
Restartar pumpen, men får ingen reaktion alls inga errors ingenting men den startar inte och nu sätter inte ens elpatronen in..
6 timmar senare startar pumpen plötsligt och går nu.... jag fattar INGENTING av denna pump.. jag mår bara skit av att det tydligen är ett fel här men jag vet inte vad el hur jag ska få reda på det?!
Min tanke är då... Jag har skrivit innan att pumpen inte får upp vatten tempen i tanken till 55 grader som det SKA vara, vi får upp den till endast 42grader.. vi eldar var dag, heeela dagarna... och som sagt idag har jag fått upp det ca 15 grader med elden...
Vad är då felet om det går att göra detta när jag endast kör på elpatron och eld.. det borde ju gå GALANt med pumpen och att jag backar upp det med värmen i från kaminen., och i värsta fall med hjälp av elpatron vid rikigt kallt.. till dessa 55 grader det egentligen bör vara..
Vet inte om ni förstår mig nu.. men om jag klarar det idag med el o kamin.. vad fasen gör då pumpen egentligen om allt ger noll effekt... något är det väl som inte stämmer.....JAG BLIR SNART GALEN... hjääääääääääälp...
Vi köpte denn apump för att det skulel funka bättre än pellets som hela tiden stannade, skulel städas osv.. men detta är lika hemskt..

Ang min förbrukning i okt-jan så ska jag kolla det i morgon så jag vet kwh och inte kr:-)
Var vänder jag mig med mina problem, min installatör tar inte tag i något.. är det något som är fel på vår pump?
/Zara