0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du vill lära dig mer om sökindex så hänvisar jag till SMF:s supportforum.
Kanske det, men som regel är det väl viktigare att forumet inte hänger sig för alla när en söker, än att själva sökningen går fort.Jag skulle i alla fall prioritera det om jag kunde.
Vad vill du bevisa?
Det slog mig just, finns det något samband mellan detta forum och de andra 2 som du också sköter ?Vet att när jag ibland söker visst ord på Eniro kommer pool-forum upp, men med en text som hör hemma på detta forum, nu har jag inte testat detta nyligen, men kommer ihåg att vissa av sökningarna på ESB, Chunlan m.m genererae träffar på poolforum.
...oknär en indexering är satt för en kollumn gäller det tabellens alla poster oavsett när de skapas. Man kan nog vara ganska säker på att mySQL utvecklarna är duktigare än de andra aktörena du anlitar tillsammans.har inte gluttat på SMF:s forum koden men SQL frågan vid sökningen kan bli ganska komplex. Men då en mySQL är rätt snabb så skall inte det inte märkas när en sökning utföres. Ta inte illa upp. Min textmassa är inte tänk som ett påhopp på dig eller ditt forum. /Magnus