0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På landet kör jag i källaren med "fläktkonvektor" köpt förra vecka på Coop för 179:- Omställbar 750-1250-2000 W Enkelt och billigt (men inte särskilt snyggt)...Mvh,Gunnar
I garaget har jag ett par vägghängda fläktradiatorer, som jag tror jag köpte på Clas Ohlson 1990. De går fortfarande tyst, men har bara gått 8000 timmar. Dom kommer från "Svenska Element" i Skinnskatteberg 0222-41490, men jag har ingen aning om företaget fortfarande tillverkar några sådana.
Men då är det väl ingen "hänga permanent på väggen modell" ? För en sådan där billig fläktkonvektor som man ställer ute på golvet har jag redan, men för andra ändamål. Erfarenheten av den typen av produkt är att de inte håller för kontinuerligt bruk, kvaliteten motsvarar priset. Fläkten ger upp efter ett tag. Jag har dock lyckats förlänga livslängden genom att skruva isär fläktmotorn & smörja upp glidlagrena med fett & olja.
Hej!Tack för svaret! Så det finns bara dessa? Då det är ett inrett rum inomhus så är inte CAT intressant i detta fallet, men dock de andra PLE & PFE elementen. Men priserna var inte att leka med.Vad är det för skillnad på Frico & Pyrox? Eller det spelar kvitta i.o.m. att det är samma produkt?Då gäller det att hitta någon som säljer dessa för vettig penning.