0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har upptäckt ett liknande problem på min nyinstallerade 490.Både tillskottet och kompressorn har tuffat på utan uppehåll hela dagen... Inget konstigt med det egentligen, om det inte vore för att de olika temperaturerna verkar lite konstiga....GT1 30,1 (29,0)GT2 2,1GT3:1 44,7GT3:2 44,1GT3:3 32,1GT6 62,8För det första så skickar vp ut mer värme än vad som det ska (om jag tolkar GT1 rätt???)För det andra så har GT3:1 inte kommit över 45 ºC under hela dagen (inställd på 50 ºC)Min tolkning är att tillskottet går i onödan för att få upp temperaturen.... Kan det vara ÖH-skyddet? tryckte knappen nästan i botten men inget hände.....
Hej,Avvikelsen mellan är och börvärden svänger ofta någon eller några grader.Shuntens neutralzon är fabrikad till 3°C, 1,5°C över, och 1,5°C under börvärdet.Cronos
Nu har GT1 stigit ytterligare, från 30,1 till 30,4. Inte mycket, men då börvärdet ligger på 29. Samtidigt som GT3:1 sjunkit från 44,7 till 44,1 Utan att något vatten tagits ut....Sedan såg jag nu att det runnit vatten från pumpen, har ej lokaliserat källan, men spill vattenkoppen är överfull.... (Såg nu att vattnet antagligen kommer från avfrostningen..... :,v()
Men om vatten upptäcks bara på golvet, då är det oftast stopp i spill vatten kopp. Det sägs att var annat år man ska rensa plast slang som leder vatten från kondensator till spill kopp med wire eller ngt liknande