0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo det vore ju allra enklast, men jag kan inte hitta någon som det står vid vilken temp som den aktiveras?? Har sett några som det står +10 ºC på??Biltema har ifs en som verkar tända vid +5 ºC, den kostar dock från 450:- / 2 mEdit: Man kan ju iofs köpa en 4 meters för 550 så räcker den ju både till pumpen och avloppet Thumbsuphttp://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=916&iItemId=147905
Har oxå funderingar på detta med värmekabeln, dock är jag lat så jag undrar var man kan köpa en termostat som reglerar det hela.. vore fint med en slutande vid typ 3-5 ºC ?Bimetall borde väl vara enklast och billigast?Smart Raffen med att byta ut originalkabeln i pumpen, ska nog jag göra oxå om det visar sig att den ligger på så hög strömförbrukning, men det är väl troligt att i min fulpump ligger kabeljäkeln på 100W eller mer Vänligen
Citat från: dennisson skrivet 25 oktober 2008, 22:50:25 jag köpte mina av tsfs kommer inte i håg vad de kostade men de var inte så dyr som 45o kr och de börjar inte dra ström för än det är några minus grader tror den är på 20 watt per meter och det har räckt för mig som bor i dalarna kjell
Citat från: kjell62 skrivet 25 oktober 2008, 23:05:29Citat från: dennisson skrivet 25 oktober 2008, 22:50:25 jag köpte mina av tsfs kommer inte i håg vad de kostade men de var inte så dyr som 45o kr och de börjar inte dra ström för än det är några minus grader tror den är på 20 watt per meter och det har räckt för mig som bor i dalarna kjell Hej Kjell! Var har du fått detta ifrån att värmekabeln inte börjar att dra ström förrän det är några minusgrader?? Skulle vara väldigt intressant att få veta vilken sorts värmekabel som du har då isf?? Tror nämligen inte att det finns några sådana Kjell, jag har ivf aldrig hört talas om att det finns några dylika värmekablar du. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 26 oktober 2008, 02:05:29Citat från: kjell62 skrivet 25 oktober 2008, 23:05:29Citat från: dennisson skrivet 25 oktober 2008, 22:50:25 jag köpte mina av tsfs kommer inte i håg vad de kostade men de var inte så dyr som 45o kr och de börjar inte dra ström för än det är några minus grader tror den är på 20 watt per meter och det har räckt för mig som bor i dalarna kjell Hej Kjell! Var har du fått detta ifrån att värmekabeln inte börjar att dra ström förrän det är några minusgrader?? Skulle vara väldigt intressant att få veta vilken sorts värmekabel som du har då isf?? Tror nämligen inte att det finns några sådana Kjell, jag har ivf aldrig hört talas om att det finns några dylika värmekablar du. Mvh Raffen.jag ser det på el mätaren och vilken sort det är får du fråga tsfsoch skulle den dra nån watt vid plus 1gradså kan jag nog överleva det
Någon som har en av mina kablar och som dessutom har en bra elmätare kanske kan ge dig exakt svar på det.När jag mätte med min "hobby" elmätare har jag för mig att det högsta värdet blev 20w på en 0,8m kabel.Det var som sagt ett bra tag sen jag provade så jag är inte helt säker på att jag kommer ihåg rätt.Det kanske finns någon butik på nätet som har alla siffor redovisade i något diagram på liknande eller samma kabel.Det är så jäkla lång beteckning på själva kabeln så är det någon som absolut vill veta alla siffror får jag skriva den
Snyggt jobbat Raffen !Man blir själv inspirerad att bygga nåt dylikt, bara latmasken skulle försvinna ur en själv. Thumbsup
Snyggt Raffen. Thumbsup Jag önskar att jag hade samma ork att göra något så snyggt åt min VP, men tyvärr får jag lita på att solen lyser och värmer och smälter isen i vinter. Har du någon koll på hur mycket grejerna som du monterat kostat totalt med plastbackar, värmekablar, strömbrytare och grejor?