Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tilskuddsordning for solfangere i Norge. Opprettet fra i dag!  (läst 1755 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Permagne

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Trondheim / Norge
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Fra i dag kan man få inntill 20% tilskudd eller 10000kr fra staten ved installasjon av solfangere, også i Norge.

Dette er jo en gledens dag, dette kan godt være det som utløser gjennomføringen av solfangere for min del :-D studs

http://www.minenergi.no/sitepageview.aspx?sitePageID=1054&overrideArticleID=221

http://www.regjeringen.no/nb/dep/oed/pressesenter/pressemeldinger/2008/solfangere-inkluderes-i-tilskuddsordning-2.html?id=524719

Lykke til til alle "norbaggar" som har en solfangerplan i hodene :-)


Mvh
Per Magne
Hus i Trondheim/Norge fra 2003, planlegger/prosjekterer å installere fasademontert solfangeranlegg for romoppvarming og varmtvann

Utloggad Gano

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Hammarö
  • Antal inlägg: 2046
  • Karma +10/-3
  • Kön: Man
SV: Tilskuddsordning for solfangere i Norge. Opprettet fra i dag!
« Svar #1 skrivet: 22 augusti 2008, 09:44:41 »
Hej

Det var trevligt att höra. Eftersom Sverige är med i EU och har haft detta bidrag i ett antal år, så är solfångarbranschen större, mer etablerad och mer konkurrensutsatt än i Norge. Är priserna högre i Norge på solfångare ?

MVH/Gano
2 luft/luftvärmepumpar, Daikin N35 Siesta (-17) och Hitachi RAK25 (-04). Kör aldrig elvärme, har monterat ner 7 radiatorer. 8 kvm Lesol 3 AR Lazerplate solfångare värmer varmvatten (-05). 125 kvm direktelshus från 1979, tilläggsisolerat och fönster med argon/lågenergiglas. F-ventilation. 3 som bor hemma, 1 tonåring. Småförbrukare, ca 9500 kWh/år. Braskamin installerad 2010. Körde ett stenhårt sparrace för några år sedan, är för bekväm numera.

Utloggad jharmala

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Pedersöre
  • Antal inlägg: 94
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Det blir bara bättre med Ã¥ren!
    • Jörgen Härmälä
SV: Tilskuddsordning for solfangere i Norge. Opprettet fra i dag!
« Svar #2 skrivet: 25 augusti 2008, 19:19:02 »
I Finland fÃ¥r vi betala själva  :( Men krigen lägger väl ännu för nära i historien sÃ¥ ingen förväntar sig nÃ¥got heller, vi har ju nyss betalt av krigsskadestÃ¥nden Ã¥t Ryssarna  :)

När jag senast ringde kommunen Pedersöre (min kommun) och hörde mig för sÃ¥ sa de att jag nog kan söka bidrag men de har inga pengar att dela ut ändÃ¥, sÃ¥ mycket för EU  b00k

Men vi tycker att det är spännande att vara med  ;)

Jörgen  8)
Finland är ett bra land, värt att försvara och värma hus i!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!