0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tjena Raj! Trevlig installation! Thumbsup Jag har själv en PD-250... satte in den i sommras, hade rf på 85-90% som mest, efter installationen sjönk rf på lite styvt en vecka till ca 50-55%(!) Så nog är den effektiv Jag är väldigt intresserad av effektförbrukningen på den.. ska köpa mig en mätare i helgen tänkte jag. Jag tycker att min avfuktare "cycklar" som den gjort hela tiden ända sedan den blev installerad. saxat från lfs: "Om fukthalten är lägre än inställt värde på hygrostaten går avfuktaren endast i fläktdrift. Vid fukthalt högre än inställt värde startar avfuktningsprocessen enligt nedan i 2 faser, där det fuktupptagande sorptionsblocket torkas i 4 minuter och den mycket fuktiga luften blåses ut genom våtgasslangen, därefter torkas kryputrymmet i 10 minuter genom att torr och något uppvärmd luft sprids via torrluftskanalerna."Men min rackare går i dessa faser hela tiden, jag har tagit tiden på den... Jag har mailat lite med Jerker på lfs ang detta med "för" låg rf, jag måste säga att de har en väldigt bra support! Thumbsup Bra lfs!
Men jag envisas med att fråga varför man fortsätter att köra med dessa dyra maskiner som kräver mycket energi och som ger onödig ventilation av grunden som enbart ökar avfuktningsbehovet. Varför värma upp uteluften? Jag klarar mig fint med en enkel kondensavfuktare för 2.500 kronor som drar <5 kWh per dygn under de tre månader per år som den behövs. Och jag håller 60%RF.