Nej, nu har jag kommit på att jag behöver den också
I bland bli man lite frustrerad när man trott att man har koll och så kommer man till insikt att man har 0 koll
MEN nu tror jag att jag att jag har lite koll igen och kommer att värma tanken med oljepannan och shunta ut till det nya värmesystemet från tanken och inte från pannans shunt.
Det är nämligen så att vi också har köpt tillräckligt med 22mm koppar för att dra in ett nytt värmesystem på puts i taken också. Men innan jag kan börja dra in det så skall hela våtrumsavdelningen saneras och byggas om varför det kommer att ta en stund innan jag kan börja dra in koppar på puts. Därför kom jag på att jag shuntar ut till det gamla järnrörs systemet direkt från oljepannan tills vi kan döda järnrören och blåsa ur dom. Så då blir det heller ingen stress med kopparn och sonen får renovera ytor i lugn och ro i vinter.
Så BIV 22 kommer jag att behöva och jag har beställt en 3-väg shunt till i stället för solkretsen och sen så har jag ju en ThermOmatic i lådan också. Det är inte en CBJ utan en ERA10.
Jörgen