0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men företaget kommer fortsätta att upprätthålla online-systemet för befintliga kunder. Ingen nyförsäljning.Detta innebär att produkterna för NIBE och Thermia inte kommer utvecklas mer.IVT produkterna kommer naturligtvis att fortsätta att utvecklas av IVT.
Husata har jag sålt till IVT och precis som ni förmodade så får mitt företag inte fortsätta med denna eller liknande verksamheter utom för IVT's räkning. Men företaget kommer fortsätta att upprätthålla online-systemet för befintliga kunder. Ingen nyförsäljning.Detta innebär att produkterna för NIBE och Thermia inte kommer utvecklas mer.IVT produkterna kommer naturligtvis att fortsätta att utvecklas av IVT.Rickard jag tar mig friheten och skriver lite här eftersom jag inte har några konkurrerande produkter att sälja längre. Jag ville bara kommentera att visst kan garantin påverkas av att man ansluter en produkt till värmepumpens regelerdator men fördelarna är att man får ut information som är svår att få fram på annat sätt som t.ex. frekvens på pumpar, kompressor eller steglöst eltillkott som t.ex. Optima och X15 har.Sedan kan man fråga sig hur garantin påverkas om servicesnubben kommer förbi för ett garantijobb och denne upptäcker att man har lämnat tydliga spår av att man har varit in och skruvat i anläggningen. Spår efter avskalad isolering för givaranslutningar, extra kablar kors och tvärs. Kanske även kopplat in sig på elsystemet för att få ut tillstånd av olika enheter.Jag tror båda loggningsmodellerna kan påverka garantin fast på olika sätt.Man får inte göra ingrepp i en apparat under garantitiden ovasett om ingreppet är elektriskt eller fysiskt om man ska hårddra det.Trevlig sommar alla./Peter på Husdata som nu inte finns mer...
Att IVT eller annan VP tillverkare släpper källkoden tills sina mjukvaror fritt eller publicerar protokollen är inte speciellt sannolikt av naturliga skäl.