0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lyd ett gott råd, undvik allt vad franska bilar heter. Själv skyr jag dom som pesten. _/-
Hej.Har haft en rad Toyotor, ett par BMW, en Opel och nu nyligt köpte jag en beg. Peugeot 307.Eftersom jag vill serva och repa mina bilar själv gillar jag Toyota.Tycker dom är mycket lättskruvade. Det mesta är logiskt och lättåtkomligt.Toyota kommer jag nog fortsätta köpa. Mycket driftsäkra och lättskuvade.Opeln fungerade bra men var riktigt besvärlig att meka med. Kanske bara den modellen?Peugeon gillar jag som bil men visst är det skillnad i kvalitet om man jämför med t.ex. Toyota.Bilen har gått 18.000 mil. Blinkerspaken är utsliten och sladdrig, Toyotan med 41.000mil på mätaren och spaken känns fortfarande som ny.Startmotorn gav upp två veckor efter jag köpt bilen. Hittade en billigt på skroten så det var fort fixat men ändå.Berättade om mitt starmotorproblem för en kollega på jobbet och deras 307 hade fått samma problem efter 4000 mil.I övigt är spindellederna slut på bilen. 307 är kända för att äta spindelleder.Men man får var man betalar för.Om tittar på priset för en 407sw och dess utrustning och jämför det med likardad bil av märke Mercedes så hamnar man i ett helt annan prisläge.Peugeot är ingen dålig bil men enligt mig ligger inte kvalitén i toppskiktet, och det gör heller inte prisnivån.Men så länge dom fungerar är det ofta en mycket bekäm och trevlig bil att äga./Peter