0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du har rätt att en bra "tjock TV " har mycket bra bild jämfört med dom nya men om du kopplar en digitalbox till den gamla så har den bara ett analogt scartuttag så du tappar upplösning och renhet i bilden, kan du ställa om den att ta emot RGB i scarten(några har den möjligheten) så får du mycket bättre bild på den gamla.Sedan har det ju gått mode i platt TV, annars kan en av dom senaste tjockTV vara ett fynd begagnad ! Dom kostar ju nästan ingenting på Blocket.
Jag har en 50" full-hd och för att se pixlarna måste jag sitta på 1m avstånd så egentligen skulle den behöva vara 70-80" för mina 3m till TV:n.
Jag har en Sony 40" full HD LCD http://www.dustinhome.se/pd_5010116629.aspxVäldigt fin bild och otroligt bra pris tycker jag. Kanske inte absolut senaste modellen, men duger bra för mig.Har en satellit HDTV-mottagare kopplad till denna via HDMI och jag kan garantera alla att det är överlägsen bild på en sådan plattTV-konfiguration jämfört med en tjockTV (för att inte tala om hur tjock en 40" tjockTV skulle bli).