0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att Sverige är ett vackert land har jag upptäckt successivt genom åren. Men att norra Sverige var så fantastiskt var jag inte förberedd på.För ett par veckor sedan vände jag bilen norrut och körde en repa.Först till Umeå där jag stannade ett par nätter på kongress, därefter vidare till Dorotea, Kalix, Haparanda för de obligatoriska köttbullarna på IKEA (har nog käkat köttbullar på ett 20 tal varuhus runt om i världen) sedan en liten runda in i Finland där jag aldrig varit förr och sist men inte minst ett stopp hos vår ärade forumägare med familj för ett par timmars väldigt avslappnande poolbad.Att köra 6 timmar mot solnedgångens rödblåa skimmer för att sedan efter 20 minuters natt kunna fortsätta att köra 2 timmar till i soluppgången på så fina vägar måste vara fullständigt unikt för Norrland och Sverige.Jag har aldrig varit med om något liknande.Utöver allt detta fantastiska blev jag förvånad över den positiva stämningen.Det myllrar ju av entusiasm och företagsamhet. Det händer ju saker överallt.Det intryck vi får här i söder, från TV, tidningar och radio är ju helt åt helvete fel.Jag inser nu att den deprimerande bild som förmedlas säger mer om journalisternas rädsla för att gå mot strömmen än om verkligheten.Grattis Norrlandsbor och tackar Rickard med familj som fick mig att känna mig så välkommen!
Seriöst!!Vart i h-vete är snön detta år?Väntar förtvivlat......
Tack å lov så slipper vi regn å blåst helvetet på västkusten. Jag var i Göteborg en gång i december och kan inte på rak arm tänka mig någon mer motbjudande plats ur väder synpunkt.Vad ska man med ett paraply till Det regnar ju för f-n på tvären , all lera, bläääääääBilen konstant skitig, ungarna ska man ju inte tala om när dom vart ut en sväng. Jag förstår att ni hatar den sk vintern. Men men hoppas ni snart får lite regn på tvären och mer gegga måjja så ni blir lika lyckliga som vi