0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi behöver en tillfällig kyllösning för vårat serverrum innehållande 6 datorer och en skrivare, ca 8m2.Finns det någon som kan rekommendera någon portabel,hyfsat billig historia?Duger rustavarianten till nånting?
Min erfarenhet är att de portabla AC-aggregaten är i princip värdelösa, vi köpte en sådan till ett serverrum jag ansvarar för för ett par år sedan, den höll i 2 veckor och räckte inte till för att kyla bort den värme som alstrades där (ca 1500W).Mina föräldrar har en i sovrummet, med ett hål i väggen för att bli av med varmluften, och den kyler inte rummet mer än några få grader trots att ingen annan värmetillförsel finns än den utifrån kommande. (Att den bullrar som en höfläkt är en annan sak, och det torde inte bekymmra er i den applikation du avser använda den)Köp minst en med "slangpaket" och separat inner och ytterdel, eller en billig luftvärmepump/ac med quick connect.Det är mitt råd.
Citat från: Rickard skrivet 03 juni 2008, 09:36:56Min erfarenhet är att de portabla AC-aggregaten är i princip värdelösa, vi köpte en sådan till ett serverrum jag ansvarar för för ett par år sedan, den höll i 2 veckor och räckte inte till för att kyla bort den värme som alstrades där (ca 1500W).Mina föräldrar har en i sovrummet, med ett hål i väggen för att bli av med varmluften, och den kyler inte rummet mer än några få grader trots att ingen annan värmetillförsel finns än den utifrån kommande. (Att den bullrar som en höfläkt är en annan sak, och det torde inte bekymmra er i den applikation du avser använda den)Köp minst en med "slangpaket" och separat inner och ytterdel, eller en billig luftvärmepump/ac med quick connect.Det är mitt råd.Håller med ! Portabelt som jag sett är en Åsa nisse lösning och sådana vill vi ju inte ha