0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 19 april 2008, 11:17:46Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 19 april 2008, 08:05:28HEJ dom fixade då till räkningen ganska omg...från 1600 till just under 1000 kr så nu stämmer den brahärligt att det hjälper att va en gnällspik.. men uppdateringen funkar inte än det får bli mitt nästa gnällobjekt eller uppdrag,fast det tar jag senare i sommar,har inte tid att tjorva med dom här små obetydliga problemen det finns störreuppdrag att jobba på..håller på att knyta ihop företaget klart,jobben är i princip färdiga för hela sommarentycker faktiskt det gått över förväntan...har på årsbasis ca 6 personer anställda första året så det duger välHej Dr Chun-Lan! Får man fråga vad det är för företag du har startat?? Och med vilken verksamhet?? för det har jag faktiskt missat helt.Mvh Raffen.hej har köpt in mig i en fritids och fiskeaffär,i huvudsak säljer vi cycklar motorsågar,röjsågar + fiskegrejer,fyrhjulingar,gräsklipare mm Bolaget vi starade upp är ett AB...och som underföretag/dotterbolag till butken,kör vi ett skogsvårdsföretag där vi skogsröjer,planterar planerar mm mm har även tankar om att pyssla med solfångare å vvs vintertid då det andra är lite off sässong En av killarna som ska röja är gammal rörkrökare så kunskapen finns i firman sen är flera av oss andra i firman utbildade svetsare med licens å hela kittet så löda kopparrör e knappast nått större problem för oss andra
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 19 april 2008, 08:05:28HEJ dom fixade då till räkningen ganska omg...från 1600 till just under 1000 kr så nu stämmer den brahärligt att det hjälper att va en gnällspik.. men uppdateringen funkar inte än det får bli mitt nästa gnällobjekt eller uppdrag,fast det tar jag senare i sommar,har inte tid att tjorva med dom här små obetydliga problemen det finns störreuppdrag att jobba på..håller på att knyta ihop företaget klart,jobben är i princip färdiga för hela sommarentycker faktiskt det gått över förväntan...har på årsbasis ca 6 personer anställda första året så det duger välHej Dr Chun-Lan! Får man fråga vad det är för företag du har startat?? Och med vilken verksamhet?? för det har jag faktiskt missat helt.Mvh Raffen.
HEJ dom fixade då till räkningen ganska omg...från 1600 till just under 1000 kr så nu stämmer den brahärligt att det hjälper att va en gnällspik.. men uppdateringen funkar inte än det får bli mitt nästa gnällobjekt eller uppdrag,fast det tar jag senare i sommar,har inte tid att tjorva med dom här små obetydliga problemen det finns störreuppdrag att jobba på..håller på att knyta ihop företaget klart,jobben är i princip färdiga för hela sommarentycker faktiskt det gått över förväntan...har på årsbasis ca 6 personer anställda första året så det duger väl
hej misse -gurrahar erfarenhet av "riktiga rörkrökares" fömåga å är inte speciellt impad,jag klarar ochså av att göra vatten skador å löda rör btw så löds det ju jävligt lite nu mer dom klämmer allt,iofs kvittar det ju iomed kunden får betala kalaset så kvittar det om kopplen e lite dyra ...sen finns det ju ochså heta arbeten kort eller tillstånd har man det så ska man ju ha erfoderlig kunskap å utbildning för att svetsa i ett hus å man ska veta det e som gäller med efter bevakning å sånt ....inte speciellt svårt eller komplicerat att ta till rollstertjaa vi säljer grejer å reper det vi säljer..det är väl normalt hur era sånna butiker jobbar vet jag ej,våran försöker då att ha slit delarna till det vi säljer i lager ,dvs det vanligaste som pajar att man sen har problem att rota fram delar till grejer som är 30 år gammla tycker jag e rätt normalt,det många inte fattar eller vill fatta 10år är ofta det som gäller ....sen har tex sthil eller husqarna ingen skylldighet att lagerföra delar,vilket jag tycker är helt normalt är grejen 10 å å pajar släng skiten å köp nytt den är slut....vi har förr sålt husqarna men slutat med det,å konstigt nog så ringer det folk från samhällen runt om för att köpa delar tex L-sele å skellefteå ändå trots vi slutat med husqarna så jag tror inte vi är sämmre än några andra tvärt om...vi har ett för stort reservdels lager tyvär det folk inte verkar vilja förstå är att tex husqarna inte tillverkar just bara "din" modell av såg eller klippare det finns minst 20 modeller till samma år å dom byter modell ca vart annatår det finns inte en janne att nån firma har hemma alla reservdelar till alla modeller det blir för dyrt sen så heter ju skogs firman "Norsjö Energi&Skog" så vi behöver knappast starta upp eller byta namn för att börja jobba med vvs,det är redan in planerat
Jocke !!Rosa mössor med texten Norsjö Energi&Skog borde bli en hit däruppe..... [/quotehej joo får cloona saras mössa,har tyvär bara e n sån pärlaabnnars blir det som vanligt sthil kepsar,dom duger