0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej det är inte första gången det här händer samma sak hände för ca 3 mån sedan skit samma att mätaren inte funkar det är principen å grejen att ta betalt efter eget bevågutan att informera kunden om att det är problem jag vet att det justeras på nästa elräkning så pengarna kvittar
hon höll förövrig med mig å tyckte att det va väldigt dåligt att det inte funkade normalt
HEJ dom fixade då till räkningen ganska omg...från 1600 till just under 1000 kr så nu stämmer den brahärligt att det hjälper att va en gnällspik.. men uppdateringen funkar inte än det får bli mitt nästa gnällobjekt eller uppdrag,fast det tar jag senare i sommar,har inte tid att tjorva med dom här små obetydliga problemen det finns störreuppdrag att jobba på..håller på att knyta ihop företaget klart,jobben är i princip färdiga för hela sommarentycker faktiskt det gått över förväntan...har på årsbasis ca 6 personer anställda första året så det duger väl
<Art Deco>Det låter som om någon på fortum har fått fina bjudresor, hur f_n kan man installera mätare med GSM-sändare, hos oss är GSM-modulen absolut sista utvägen, i första hand så går signaleringen över elnätet eller över radio och välplacerade kollektorer(som i sin tur pratar över fiber eller signalkabel). Radiosystemet är faktiskt riktigt intelligent, de behöver inte kunna prata direkt med kollektorn utan kan hoppa via grannens radiomodul och på så vis utöka räckvidden rejält. GSM är bara dåligt på alla de vis, dyrt, besvärligt att samla in mätvärden, och instabilt. Hörde föresten i veckan att GSM-systemet nu har fått dödsdomen från EU, jag tror det var 2010 får det inte byggas ut mer och 2017 skall det vara helt nedsläckt. Till fördel för 3G.
HEJ håller på att knyta ihop företaget klart,jobben är i princip färdiga för hela sommarentycker faktiskt det gått över förväntan...har på årsbasis ca 6 personer anställda första året så det duger väl
HEJ dom fixade då till räkningen ganska omg...från 1600 till just under 1000 kr så nu stämmer den brahärligt att det hjälper att va en gnällspik..
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 19 april 2008, 08:05:28HEJ dom fixade då till räkningen ganska omg...från 1600 till just under 1000 kr så nu stämmer den brahärligt att det hjälper att va en gnällspik.. men uppdateringen funkar inte än det får bli mitt nästa gnällobjekt eller uppdrag,fast det tar jag senare i sommar,har inte tid att tjorva med dom här små obetydliga problemen det finns störreuppdrag att jobba på..håller på att knyta ihop företaget klart,jobben är i princip färdiga för hela sommarentycker faktiskt det gått över förväntan...har på årsbasis ca 6 personer anställda första året så det duger välHej Dr Chun-Lan! Får man fråga vad det är för företag du har startat?? Och med vilken verksamhet?? för det har jag faktiskt missat helt.Mvh Raffen.