0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan Carl NHmm blev inte så mkt klokare av ditt svar Vad menas med bygganmälan dvs vad är det som jag skall göra?VikingAndy
Hejsan alla hjälpsammaFick precis följande meddelande: "Byggenheten låter meddela att installtion av ventilation är en åtgärd som kräver bygganmälan enligt Plan och bygglagen."Tänkte ändra till bara 2 frånluftskanaler. Sen 4 tillluftsventiler ovanför fönster.Min fråga är alltså Krävs det bygganmälan för ventilation?VikingAndy
Hejsan Raffen ThumbsupHar ett älldre hus 99år gammalt för att vara precis. Ventilationen som jag har idag består av två stycken Fresh tilluftsdon. Ett per sovrum alltså. I köket finns bara köksfläkten kopplad till husets skorsten. I badrummet fönster och en omonterad frånluftsfläkt stående i badrumsskåpet. Har fegt tittat på den ibland men har fortfarande ingen hålsåg ännu därav klarat mig undan. Jo just det bra självdrag i huset som sagt ändå. Blåser det så suger skorstenen som sagt fastän köksfläkten är avstängd. Lite märkligt VikingAndy
Skulle alla byggen och om-/tlil-byggnader som kräver bygglov eller bygganmälan, som inte anmälts till berörd myndighet, försvinna, skulle Sverige flyttas tillbaka till 60-talet.