0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, jag tror faktiskt att det är så att man vare sig får länka till text eller bild utan att ha fått OK för det.Jag kollade upp det där när jag hade tänkt börja göra korta utdrag ur texter från nyhetssajter, med bild + länk till hela artikeln, men det är inte OK utan tillstånd.Däremot får man göra kortare citat om man anger källan.
Några väsentliga frågor: 1) Har du Åke L. testat din nuvarande hygrostat för att se om denna visar rätt?2) Kan du genom att enbart utgå från din egen krypgrund avgöra hur klimatet ser ut i andras krypgrunder?3) Har du funderat på att produktern också kan användas i vindsutrymmen?4) Vad mäter och loggar du med? Är den utrustningen tillförlitlig?5) Tillhör du en av våra konkurrenter? (Liknande grava misskrediteringar och tillika felvisande sådana brukar göras av mindre seriösa företag som vill försöka sänka en annans produkt. Detta har vi tidigare sett på andra forum gällande produkter som vi inte på något sätt är kopplade till.)
Om ni har synpunkter på ert skyddade material är det nog mig ni skall vända er till.
Det uppkommer inga vidare "problem" med detta. Räkna det som utagerat, så till vida att det inte upprepas av någon annan. Vi har fram tills nu sett mellan fingrarna gällande olaga kopiering och återgivande av vårt material när det snabbt plockas bort. Dock blir det nästa gång vi upptäcker sådant en process. Det tar nämnligen mycket tid i beaktande att behöva jobba med sånt när man istället kan göra annat som gagnar slutkonsument och vidareutvecklar "branschen" i sig, vilket behövs.VänligenJerker A.
Det är ju ytterst tveksamt (jag skulle säga definitivt nej) att ett enkelt diagram skulle skyddas av någon copyright.
Sedan när det gäller Åke's egna (första) diagram så tycker jag att han faller lite på eget grepp där. Han klagar över att det ursprungliga diagramet (som han klagade över) hade ett temperaturspann på 0-30 grader C och tyckte att det inte var så relevant då man inte arbetar inom dessa temperaturnivåer. Men själv låter han sitt diagram ha ett rH-spann på 0-100% rH!!! Hur ofta är det man arbetar med detta rH-spann egentligen? Detta verkar vara utstuderat och medvetet gjort av Åke för att platta till den potential som mer intelligent styrning av avfuktaren skulle kunna ge.
Sedan när det gäller Åke's egna (första) diagram så tycker jag att han faller lite på eget grepp där. Han klagar över att det ursprungliga diagramet (som han klagade över) hade ett temperaturspann på 0-30 grader C och tyckte att det inte var så relevant då man inte arbetar inom dessa temperaturnivåer. Men själv låter han sitt diagram ha ett rH-spann på 0-100% rH!!! Hur ofta är det man arbetar med detta rH-spann egentligen?
Läs sid. 32-33 om s.k. Inline-länkar (djuplänkar) , kap. 4.3.2.3 :http://www.jur.lu.se/Internet/Biblioteket/Examensarbeten.nsf/0/6B3E169F0ABA92F7C1256C5C002910A2/$File/exam.pdf?OpenElementDär framgår det tydligt vad som gäller. .
Vet inte om det dock är korrekt att utgå ifrån att grunden eller vinden aldrig blir kallare än 6 grader? Om man antar att grunden vintertid kan bli kallare, så ökar ju regleromfånget ganska mycket.