0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns det inga trefasmaskiner längre??? Det är inte teknisk utveckling. Jag hade tänkt säkra ned och så blir jag tvungen att hänga på 2,2 kW på en fas för en sketen tvättmaskin!
Citat från: Huddinge skrivet 04 mars 2008, 22:10:55Finns det inga trefasmaskiner längre??? Det är inte teknisk utveckling. Jag hade tänkt säkra ned och så blir jag tvungen att hänga på 2,2 kW på en fas för en sketen tvättmaskin! Nej, 3-fas finns nog inte kvar på hushållstvättmaskiner. Vår nya maskin ligger som mest på 1,6-1,7 kW i effekt enligt den mätning jag gjorde. Jag kör på 16 A huvudsäkring. De båda värmepumparna går på 1-fas, elpatronen i solberedaren går på 1-fas, inbyggnadsugnen går på 1-fas, tvättmaskinen går på 1-fas. Vi har en enda grej som går på 3-fas: spishällen. MVH/Gano
Finns det inga trefasmaskiner längre??? Det är inte teknisk utveckling. Jag hade tänkt säkra ned och så blir jag tvungen att hänga på 2,2 kW på en fas för en sketen tvättmaskin! PSMaskinen tar 0,36 kWh per kilo tvätt för 60 graders tvätt med förtvätt.