0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !Har nu kopplat in den externa hårdskivan jag köpt , en "Buffalo 250 gb " . Tycker jag fick den rätt billigt ! 59euro ! Jag är som jag tidigare nämnt EJ så smart på datorer och sånt , fast det är ju intressant att lära nytt. Undrar nu hur man kopierar över ALLA filer på en gång , man har i datorn , inklusive operativsystemet. ( det tar ju så lääänge att kopiera EN fil åt gången ) !Det följde nog med nåt sorts program (memeo) , men det är ju på English . Så då förstår jag ju inte så bra , Tyvärr tyvärr . När jag kopplade ihop den med datorn så " installerade den sig själv = BRA ! Har ngn några goda råd ??
hej rollster!om du går in i utforskaren bör du se den som driv "E" sedan om den är formaterad så är det förmodligen bara att kopiera över filerna.prova först att dra en fil från C till E om det nu är rätt adress//kjulakalle
Citat från: kjulakalle skrivet 17 februari 2008, 18:24:17hej rollster!om du går in i utforskaren bör du se den som driv "E" sedan om den är formaterad så är det förmodligen bara att kopiera över filerna.prova först att dra en fil från C till E om det nu är rätt adress//kjulakalle Fast då får han inte med operativsystemet.Rollster: Vad kör du för oprativsystem och vad är syftet till att du vill kopiera operativet till den externa hårddisken? Om du kör Windows Vista, XP eller 2000 så finns det ett program som heter NTBACKUP som du kan använda. Det finns med i operativsystemet och är till för att köra backup på allt i datorn. Nackdelen är att backupen sparas som en enda sstor fil. Då måste då ha NTBACKUP för att kunna läsa tillbaks filerna vid behov.NTBACKUP är på samma språk som ditt operativsystem./Johan
I denna datorn är det Windovs XP media center edition !Orsak till att jag vill även få med operativsystem är i fall datorns egen hårddisk pajjar nån gång , eller anser ni att jag är ute och "cyklar" , jag är som sagt ej så smart på data !Digitalbilderna och Hemmagjorda filmer vill jag ej förlora så det är huvudorsak till köpet av denna xtra-HD . Eller hur gör ni andra . Och hur gör de vars HD pajjar ?