0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej är i fackets fall jädrigt kluven...det är en bra grej med ofta funkar det skitpratar man med 2 olika perssoner på facket får man ofta 3 olika svar,har man tur stämmer ett svar...å dom fixar i dom flesta fallen inte att tänka normalt utan hakar upp sig på nån paragrafeller nått dumt regelverk som har noll fotfäste i verkliga livetå blåögd som man är tror man facket är till för att hjälpa,medlämarna men tyvär verkar det va mer intressant att jaga dom med blåslampa för att kunna stänga av dom eller sänka ersättnings nivån....skulle med lätthet kunna skriva 4 a4 sidor med skit om jag vill.sånt jag skälv vare med om å sånt perssoner i min närhet drabbats av..visa av grejerna är helt hjärndöda,man tror inte det är sant har faktiskt egentligen bara en eller 2 riktigt bra erfarenheter av facket å det e pga dom som jag än är medläm....än tror tyvär inte det kommer att vara livet utkänns som facket har överlevt sig skälv på nått sätt
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 13 februari 2008, 22:49:50hej är i fackets fall jädrigt kluven...det är en bra grej med ofta funkar det skitpratar man med 2 olika perssoner på facket får man ofta 3 olika svar,har man tur stämmer ett svar...å dom fixar i dom flesta fallen inte att tänka normalt utan hakar upp sig på nån paragrafeller nått dumt regelverk som har noll fotfäste i verkliga livetå blåögd som man är tror man facket är till för att hjälpa,medlämarna men tyvär verkar det va mer intressant att jaga dom med blåslampa för att kunna stänga av dom eller sänka ersättnings nivån....skulle med lätthet kunna skriva 4 a4 sidor med skit om jag vill.sånt jag skälv vare med om å sånt perssoner i min närhet drabbats av..visa av grejerna är helt hjärndöda,man tror inte det är sant har faktiskt egentligen bara en eller 2 riktigt bra erfarenheter av facket å det e pga dom som jag än är medläm....än tror tyvär inte det kommer att vara livet utkänns som facket har överlevt sig skälv på nått sätt Jag kan i viss mån dela uppfattningen om att facket inte alltid är optimalt fungerande. Men handlar det om "sänkta ersättningsnivåer" så antar jag att du talar om a-kassan. Facket sänker inga ersättningar. Och handlar det om "avstängning" så gäller väl även det a-kassan. Men avstängd från a-kassa blir man enbart om man missköter sig i något avseende. Att inte betala sina avgifter t ex, eller säga nej till ett anvisat arbete.
Efter uppdrag grannskning ikväll känns det skönt att man aldrig betalt nåt till facket.Verkar som de bara rullar tummar i alla fall HRF _/-
det är jävligt konstigt jobbar du som ny utbildad snickare kan du få gå som lärling i nått år innan du får riktig lön.....för att du ska lära dig jobbet
hej det är det jag menarhur fan kan man häda att det är fel att få en rimmlig chans att pröva på å lära sig jobbet i ett normalt tempo en månad då andra yrkes grupper har flera års praktik innan du anses full lärd en gubbe som jobbar i skogen är knappast fulllärd efter 6 månader,det tar minst 3 sommrar nnan man har ett normalt tempo å klarar av att gå helt på egenhand det krävs faktiskt en viss teknik för att hantera sågen effektift å ganska stor rutin å erfarenhet för att få slut resultatet rätt sen att det sliter jävligt hårt på kroppen rygg axlar mm är ju ochså en fin bonusjag skulle gärna se att hela första sommaren va en utbildning men det vägrar folk som inte jobbat med det förstå,man har ungeför lika många beslut att fatta per sek som en stritspilot å det dessutom ett hvetes tungt jobb där du alltid släpar på 10kg såg och ofta i en jädra värmeeller i hällrengn med en massa mygg å knott som bonus