0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du en kompis i sverige som kan ta ett tvilling duo mm kortdet är ingen som kan kolla vart kortet ärCanal digital kan man få ej mottagar låsta kort viasat är alla kort mottagar låstamvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 08 februari 2008, 08:56:51Har du en kompis i sverige som kan ta ett tvilling duo mm kortdet är ingen som kan kolla vart kortet ärCanal digital kan man få ej mottagar låsta kort viasat är alla kort mottagar låstamvh kjell Vad jag vet låser nu även Canal digital sina kort till specifik mottagare, i alla fall på dom nya modellerna och dom kommer senare att byta ut korten än en gång för att även låsa äldre mottagare till specifik kort, var-när-hur vet jag dock inte. Canal digital kan man ta emoti norra spanien, sen behöver man fixa paraboler upp mot 3-4m om man bor på spaniens sydkust.Så länge man betalar för sig och har en adress här (mantalsskriven) är det inga tekniska problem att ta emot signalen utanför gränserna förutom om man ska köra pay-TV, där mottagaren då ringer in till en central, detta kan man inte göra från annat land. Att det inte är ok ur juridisk mening har att göra med att programrättigheterna enbart är för det land man har abonnemanget i, vilket är rent löjeväckande-rent idiotiskt och gränsar till lögner när t.ex Viasat har lanserat en box (som man kopplar till sin Viasat-mottagare) som gör attt du med din laptop kan se programmet var som helt i hela världen förutsatt att du har en bra bredbandsanslutning.
Hej! Behöver köpråd!! Är det någon som använder canal digitals combobox,och har erfarenhet om hurden funkar?Man blir erbjuden att köpa den för 695kr av cd.Är det nåt att ha?Jag har ingen användning för en HDTV-box.Vill ha enstabil och relativt enkel box.Skulle i och för sig inte ha nåt emot nån medhårddisk.Vill ochså kunna ta in Astra och Hotbird.Boxar typ Dreambox, Vantage, Hyro etc.är nog för avancerade för mig.Den bör vara godkänd av canal digital.Kunna lagra 3-4000 kanaler,Kan Digiality Cx-Ci 422 vara nåt?Har idag Nokia 9802s som sjunger på sista versen.
Hörde att hockey vm skulle fyttas till kanal 6Surt om det är så.Då kvittar det ju om man får 3an eller inte
Citat från: Hansson skrivet 10 februari 2008, 14:00:54Hörde att hockey vm skulle fyttas till kanal 6Surt om det är så.Då kvittar det ju om man får 3an eller inteDet är inte sant! Har CD nu och det enda man saknar med 3:an är ju hockeyn och ev nån toppmatch i fotboll.När jag hörde om kanalutbytet så flög tanken förbi att viasat kunde köra en fuling och flytta sportevenmang till 6:anmen slog det ur hågen med att nån koll har väl CD på kontraktskrivandet typ att "kanalutbudet får inte väsentligen ändras under kontraktstiden".Det blir till att skaffa en marksänd box ändå nu då.Fast det dröjer ju säkert inte länge innan 6:an ingår i viasats abonnemang.
Citat från: digitalrobert skrivet 10 februari 2008, 14:37:43Citat från: Hansson skrivet 10 februari 2008, 14:00:54Hörde att hockey vm skulle fyttas till kanal 6Surt om det är så.Då kvittar det ju om man får 3an eller inteDet är inte sant! Har CD nu och det enda man saknar med 3:an är ju hockeyn och ev nån toppmatch i fotboll.När jag hörde om kanalutbytet så flög tanken förbi att viasat kunde köra en fuling och flytta sportevenmang till 6:anmen slog det ur hågen med att nån koll har väl CD på kontraktskrivandet typ att "kanalutbudet får inte väsentligen ändras under kontraktstiden".Det blir till att skaffa en marksänd box ändå nu då.Fast det dröjer ju säkert inte länge innan 6:an ingår i viasats abonnemang. TV6 har alltid ingått i Viasats abonemang, i varje fall har jag haft TV6 på Viasat sedan det började sändas. Dessutom är det fritt.//Ronnie