Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vattenkvalitet, vatten frÃ¥n egen brunn via pumpautomat.  (läst 1418 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MRLINDELL

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Uppsala/Bromma/Väddö
  • Antal inlägg: 183
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • BigÃ¥rden!
Jag tänkte ta upp en fråga på något som händer via varmvattenberedaren. Kvaliteten på kallvattnet från en egen brunn är en del järn och lite missfärgning. Jag har stoppat dit ett vattenfilter som plockar bort partiklar på färskvattnet. Men varmvattnet stinker ibland! Eftersom kallvattnet inte luktar och gamla beredaren en Termia körd i 70 grader så vet jag inte vart lukten kommer ifrån. 70 grader borde ta död på det mesta men det kanske är sediment och gammalt krafs kvar i beredaren som bidrar till lukten. Själv bryr jag mig inte men barnen tycker vattnet "stinker".
Är detta vanligt på gamla beredare? som körs varannan vecka sedan slutet 70 talet? Ingen vet om någon beredare bytts under tiden då detta inte är dokumenterat.
Vi befinner oss på Väddö med egen brunn och pumpautomat.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!