0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
är det nån som har en bra elmätare och kan mäta upp vad en dator drar utan skärm?Tänkte ha den i båten så liten strömförbrukning är ett +tänkte köra den över en inverter.köpte en ny bärbar men den saknade com porten som navigations prog behövde
HejEn halvgammal enklare PC med rimligt strömsnål processor drar ca 200 W.Tror du att en stationär PC håller för den långsiktiga fukten?Om inte så gissar jag att en PC som man tar med sig funkar bättre i långa loppet (med din separata skärm).Om jag verkligen behöver lita på min GPS så skulle jag inte satsa på en PC utan en navigator som tål vädret och stötarna.är seclear vectoriserade eller kör man med scannade kortJag kör sea-clear (ett gratis mycket proffsigt sjökortsprogram) på en gammal lap top med en USB GPS för 500:- från Elfa (de är antagligen mycket billigare nuförtiden).Det har funkat utmärkt utom i starkt solsken.Mina prylar är inte direkt top of the line men duger för dagsresor.-------------------------------------------------------------Har en 12-18V omvandlare.Laptoppen borde ha gett upp för länge sedan (277MHz med 32 mb interminne och 6 Gb HDD).Den har bara Seaclear med XP Pro!! och den får aldrig komma ut på nätet eller få nåt annat på sig.HDD började låta som ett tröskverk för 10 år sedan men håller ännu.Vatten och 30 knop i hårt väder har inte lyckats kvadda den än efter 4 sommrar....Lycka tillPeter