Jag har en S710 som väl är föregångaren till S730? Mjukvaran tycker jag fungerar mycket bra, värre är det med hårdvaran. Jag har tappat den stora styrknappen i mitten som sitter löjligt dåligt. Jag brukar ha telefonen i jeansfickan och det tycker den inte om för när jag tog upp telefonen ur fickan en dag så var styrknappen bara borta. Jag har också märkt att om jag har telefonen i bakfickan och pratar i den (handsfree) så bryts samtalet när jag sätter mig på huk _/-.
Nu kan det ju vara så att jag misshandlar telefoner mer än vad andra gör eftersom jag vill kunna ha dem i fickan. Så bara för att min börjar ramla i bitar efter ett halvår så behöver inte alla exemplar göra det. Ja just det, knapparna är lite små för en person med normalhänder, det är lätt att trycka på fel knapp. Detta var också kritik telefonen fick i någon tidning när telefonen först släpptes minns jag. Telefonen fick också kritik för urusel kamera och jag kan inte annat än att hålla med, den är verkligen dålig, åtminstone på min S710.
Men som sagt, mjukvaran fungerar mycket bra för min del. Jag synkar både med Vista och med XP via kabel och med bluetooth (något jag aldrig lyckades med min gamla Ericsson P910i). Den har aldrig låst sig eller bootat om vilket är positivt förvånande eftersom den har Windows som operativsystem.
Min åsikt i korthet: mjukvaran bra, hårdvaran dålig.