Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Smartphones HTC  (läst 1018 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 272
  • Karma +0/-0
Smartphones HTC
« skrivet: 08 januari 2008, 21:23:50 »
Hej
Har ni några erfarenheter av HTC telefoner ?
Jag har spanat in en modell som heter HTC S730.

Mvh ot
Nibe 1230 -8  med 400m markslinga . Hus 1 1/2 plan pÃ¥ 220 m2
( 110 + 110 källare ) .Bygg Ã¥r 1971. Mexitegel. Tidigare ca 3,2 m3 olja/Ã¥r. Diskmaskinen pÃ¥ VV .  21ºC ÖV.  20ºC NV. Hälsingland . 2-vuxna & 2-smÃ¥    
Utfall Ã¥r1 2006 :   Tot 11 458 kWh .   HH 3 616kWh .   VP 7 842kWh           
Utfall Ã¥r6 2011:    Tot 11 652 kWh     HH 5 628 kWh    VP 6 024kWh

Utloggad kilo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 409
  • Karma +0/-0
SV: Smartphones HTC
« Svar #1 skrivet: 08 januari 2008, 23:00:48 »
Jag har en S710 som väl är föregÃ¥ngaren till S730? Mjukvaran tycker jag fungerar mycket bra, värre är det med hÃ¥rdvaran. Jag har tappat den stora styrknappen i mitten som sitter löjligt dÃ¥ligt. Jag brukar ha telefonen i jeansfickan och det tycker den inte om för när jag tog upp telefonen ur fickan en dag sÃ¥ var styrknappen bara borta. Jag har ocksÃ¥ märkt att om jag har telefonen i bakfickan och pratar i den (handsfree) sÃ¥ bryts samtalet när jag sätter mig pÃ¥ huk  _/-.

Nu kan det ju vara sÃ¥ att jag misshandlar telefoner mer än vad andra gör eftersom jag vill kunna ha dem i fickan.  SÃ¥ bara för att min börjar ramla i bitar efter ett halvÃ¥r sÃ¥ behöver inte alla exemplar göra det. Ja just det, knapparna är lite smÃ¥ för en person med normalhänder, det är lätt att trycka pÃ¥ fel knapp. Detta var ocksÃ¥ kritik telefonen fick i nÃ¥gon tidning när telefonen först släpptes minns jag. Telefonen fick ocksÃ¥ kritik för urusel kamera och jag kan inte annat än att hÃ¥lla med, den är verkligen dÃ¥lig, Ã¥tminstone pÃ¥ min S710.

Men som sagt, mjukvaran fungerar mycket bra för min del. Jag synkar både med Vista och med XP via kabel och med bluetooth (något jag aldrig lyckades med min gamla Ericsson P910i). Den har aldrig låst sig eller bootat om vilket är positivt förvånande eftersom den har Windows som operativsystem.

Min åsikt i korthet: mjukvaran bra, hårdvaran dålig.
1-plansvilla i Stockholm, 152m2 öppen planlösning värms till 22 grader, byggd 1987, 80 cm isolering i taket, 30 cm i väggarna, energifönster. Nibe f1255-12, 180m borrhål, centralt placerad braskamin. FTX-ventilation.

Utloggad ot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 272
  • Karma +0/-0
SV: Smartphones HTC
« Svar #2 skrivet: 09 januari 2008, 13:49:12 »
Hej kilo
Tack för ett bra svar ! Thumbsup

Vad är det för Windows funktion/funktioner som du andvänder , och vilken uppskattar du mest?
Tycker du att displayens storlek 2,4 tum räcker till?

Mvh ot
Nibe 1230 -8  med 400m markslinga . Hus 1 1/2 plan pÃ¥ 220 m2
( 110 + 110 källare ) .Bygg Ã¥r 1971. Mexitegel. Tidigare ca 3,2 m3 olja/Ã¥r. Diskmaskinen pÃ¥ VV .  21ºC ÖV.  20ºC NV. Hälsingland . 2-vuxna & 2-smÃ¥    
Utfall Ã¥r1 2006 :   Tot 11 458 kWh .   HH 3 616kWh .   VP 7 842kWh           
Utfall Ã¥r6 2011:    Tot 11 652 kWh     HH 5 628 kWh    VP 6 024kWh

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Smartphones HTC
« Svar #3 skrivet: 09 januari 2008, 17:03:38 »
Jag har två olika HTC/Qtek lurar. Den ena är en 9100 och den andra en 8310. Kan väl säga att både mjukvaran och hårdvaran är hyffsad. Joysticken är även på 8310 av dålig kvalitet. Men det är inget unikt för HTC/Qtek, även andra tillverkare som har liknande lösning har problem.

Lite buggar finns det i båda lurarna, dock inget stort. Den som irriterar mig mest har med bakgrundsbelysningen att göra på 8310 men det borde vara borta på nyare modeller. Om man använder lösenord till telefonen (som låser den efter tex 4h) så tänds inte tangentbordet upp när man ska ange lösenordet. Svårt att se vilken kod man slår in om man sitter i mörkret. Men problemet är bara när telefonen är på men automatiskt låst.

Jag använder ActiveSync med Push mail på båda lurarna med bara bra erfarenheter. Har haft lite andra lösningar på tidigare telefoner men där har det fungerat sämre.

En bra funktion som inte fanns i lurarna från början är A2DP/AVRCP, vilket innebär att du kan köra trådlösa stereolurar via Bluetooth. Går att ladda hem om det inte finns med.

Jag har inte tittat på just den lur du är ute efter. Om du väljer en telefon med Windows Mobile så se till att den kör version 6 och inte version 5.

/Johan
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!