0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !funderar på var man kan köpa FM-sändare , att ha i jobbet så att man kan höra t.e.x på MP3-musik i hörselskyddena med inbyggd radio. Tänkte då att den kunde ha sådan räckvidd så att den når åtminstone i fabrikshallen där vi jobbar , eller gärna på hela fabiksområdet.Vet att det finns små billiga FM-sändare , men de räcker ju bara några meter . Men det kanske är kinkigt med sånt . kanske rentav olagligt
Citat från: rollster skrivet 08 januari 2008, 06:29:12Hej !funderar på var man kan köpa FM-sändare , att ha i jobbet så att man kan höra t.e.x på MP3-musik i hörselskyddena med inbyggd radio. Tänkte då att den kunde ha sådan räckvidd så att den når åtminstone i fabrikshallen där vi jobbar , eller gärna på hela fabiksområdet.Vet att det finns små billiga FM-sändare , men de räcker ju bara några meter . Men det kanske är kinkigt med sånt . kanske rentav olagligt har för mig att jag har läst om en mp3 spelare med in byggd fm sändare det var problem att få den godkänd i Sverige pga den höga ut-effekten ( räckvidden tror jag var 3-4 meter) mvh kjell