0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har ALLTID problem med Telias POP-access . Minst en gång om dagen, ofta flera timmar i sträck, misslyckas min mailklient att komma åt mitt konto. Jag pollar c:a var 5:e minut. Gmail kanske strular en gång i månaden eller så med samma pollintervall.
Alla mina hemsidor, bl.a. denna låg nere sedan natten mot måndag, inget fungerade igen förrns runt 08.00 i morse.Telia hade fel på en router var det enda webhotellet fick veta.Jag ger mig fxxxn på att de inte skickade ut nån jour för att fixa det utan gjorde en "master reset" (drog ut stickproppen) när de kom på jobbet strax före 08.00 i morse.Och jag som var uppe före 06.00 i morse för att jobba undan lite på förmiddan.
Telia hade fel på en router var det enda webhotellet fick veta.
Ett inte allför ovanligt problem med POP.Det som händer är följande:Mailklienten öppnar en session via din bredbandsrouter mot POP servern. Därefter loggar den in mot servern och hämtar dina mail. Efter det att den hämtat alla mail så ska mailklienten logga ut från POP servern och stänger sessionen. Men det är inte alltid det sker på rätt sätt.
Lite off topic,Är man fast vid pop om man har telia eller finns möjlighet att körar imap isf pop skräpet.