Det står inte vilken del av landet ni befinner er i !
Dålig isolering skriver ni själv och då brukar det innebära riktigt dålig isolering.
Ska ni fortsätta använda er av befintliga element då ni skriver att effektbehovet är lågt?
Om ni vill undvika Panasonic är det nog Mitsubishi SRK25 eller FD25 som är att rekomendera, det är svårt att få maskiner med skaplig effekt tysta om dom ska blåsa på lite också.
Det beror lite på vart i landet ni finns och hur dålig isolering ni egentligen har samt om ni ska fortsätta använda befintliga element.
Bor ni norrut med mycket dålig isolering samt kallt vatten i poolen kan ni eventuellt till och med behöva tex FD35
Jag blir inte riktigt klok på om ni håller vattnet 22 grader, om ni gör det blir det ett ganska stort "element"
Jag hade lite poolvärmare förut, på grund av tid och lager brist försvann dom ur sortimentet.
Jag har inte tittat på några inköpspriser på ett tag på poolvärmare men jag låg väldigt bra till förut iallafall
Skicka ett mail till mig och tala om vad du behöver så ska vi se vad tomten kan hitta i säcken
mvh
Thomas
TS Comfort AB
www.tsfs.se.