hej
haha ..det är avund att ni int fixar att lura fast nått liknande
skulle alldrig falla mig in att köpa en sån fisk,att fånga den är 100x roligare än att äta den
finns inget bättre än att ligga på isen en varmvår dag i strålande sol å titta på monstren som simmar förbi på 1m å försöka klura ut ett sätt att få fisk rackarn att välja just min krok eller pirk
jag använder uteslutande min egen special pirk/mormyska för rengnbågarna...
ganska skoj att se att det man skälv pillat i hop funkar minst lika bra som fabriks tillverkade grejer å i vissa fall ännu bättre
har en fiskar kompis som tog en bit över 60 st rengnbågar i fjol på en "jocke moddad" pirk
han klagade inte direkt,men det gjorde dom andra fiskarna
ganska skoj å se hur den svenska avundsjukan funkar,det va ofta han fick full kvot på nån timme å for hem medans vi andra fick sitta en hel dag utan ett napp
folk muttrade inte lite över vad f-n han fiskade med,det verkade inte falla dom in att killen förmodligen va 2x bättre fiskare än dom övriga,han är helt otrolig på att kroka fast dom
jag har inte chans
har suttit brevid killen fiskat å jag vet att han är minst 5x bättre än jag på att lura fast/kroka fisken än jag
tur att jag bara e lite avis,det är ändå ganska skoj att se att grejerna funkar som jag byggt
det värmer liksom