0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan !Tänkte slänga ut en trevare på detta eminenta forum angående bränsleförbrukning på a6 1,8t quattro... Hur mycket tar de ? Jag tänkte att det borde vara ett antal besökare på detta forum som åker omkring i denna bilmodell. Jag / vi är nämligen spekulant på en sådan så därav frågan.. Några andra syn punkter på denna bil, olika årsmodeller osv emottages tacksamt. Årsmodeller verkar för övrigt vara lurigt. En annons rörande en -01:a kan det stå "Fordonsår: 2000" på när man kollar i bilregistret. Lätt att bli lurad ifall man är ute efter en viss årsmodell pga vissa uppdateringar som kom från och med ett givet år..Någon som tänker sälja sin ? Skicka ett PM i så fall...
Citat från: D_Sundsvall skrivet 30 december 2007, 00:08:26Hejsan !Tänkte slänga ut en trevare på detta eminenta forum angående bränsleförbrukning på a6 1,8t quattro... Hur mycket tar de ? Jag tänkte att det borde vara ett antal besökare på detta forum som åker omkring i denna bilmodell. Jag / vi är nämligen spekulant på en sådan så därav frågan.. Några andra syn punkter på denna bil, olika årsmodeller osv emottages tacksamt. Årsmodeller verkar för övrigt vara lurigt. En annons rörande en -01:a kan det stå "Fordonsår: 2000" på när man kollar i bilregistret. Lätt att bli lurad ifall man är ute efter en viss årsmodell pga vissa uppdateringar som kom från och med ett givet år..Någon som tänker sälja sin ? Skicka ett PM i så fall...Är det visco X 4 på 2001 ? de äldre med visco är både slö & törstga vet ej var energin tar vägen men den går åt mvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 30 december 2007, 23:26:55Citat från: D_Sundsvall skrivet 30 december 2007, 00:08:26Hejsan !Tänkte slänga ut en trevare på detta eminenta forum angående bränsleförbrukning på a6 1,8t quattro... Hur mycket tar de ? Jag tänkte att det borde vara ett antal besökare på detta forum som åker omkring i denna bilmodell. Jag / vi är nämligen spekulant på en sådan så därav frågan.. Några andra syn punkter på denna bil, olika årsmodeller osv emottages tacksamt. Årsmodeller verkar för övrigt vara lurigt. En annons rörande en -01:a kan det stå "Fordonsår: 2000" på när man kollar i bilregistret. Lätt att bli lurad ifall man är ute efter en viss årsmodell pga vissa uppdateringar som kom från och med ett givet år..Någon som tänker sälja sin ? Skicka ett PM i så fall...Är det visco X 4 på 2001 ? de äldre med visco är både slö & törstga vet ej var energin tar vägen men den går åt mvh kjellNej, om jag fattat rätt så är det inte Haldex varianten av 4-hjulsdrift utan det är audis egen torsendiff mellan framaxel och bakaxel + att ABS:en används för att bromsa fast det hjul som spinner.. Så är det även på min nuvarande bil, en A6:a från -95. Fungerar bra tror jag, men det låter illa när ABS:en går in för att bromsa ett hjul.. Första gången trodde jag att vxllådan rasat !!Vi kikade på en 1,8t q i lördags och det kändes hyffsat, men den hade börjat rosta under gummilisterna på dörrarna, vet inte ifall det är vanligt. Den var fräsch i övrigt dock.Priset var för högt på den, 120 000:- för en -00 (uttagen 01) som gått 9500 mil.. ingen nämnvärd utrustning förutom avtagbart drag.. Privatannons var det också..
Är det visco X 4 på 2001 ? de äldre med visco är både slö & törstga vet ej var energin tar vägen men den går åt mvh kjell
tänk på att det kostar bra mycket extra när det går sönder eller strular när det är en X4brukar serva en släktings A6 V& qvattro 97 ? delarna kostar guld mot en vanlig jag bytte de övre stagen bak vid hjulen för bussningarna var glapp fanns ej lösa bussningar kostade 1500 st ( ett vanligt fel ) enligt VAG sen bytte jag broms oken bak extra dyr till X4 tror det var 3500 st (vanligt fel) en 12000 mils service för han skulle nästan kosta 15,000 kr på vag mvh kjell