0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På Elgiganten fick jag svaret 1700:- och på OnOff sade de cirka 1000:-.
Tomtom är inte bättre än någon annan och nästan alla levereras idag med fartkameror, vilken man tycker är bäst handlar mest om tycke och smak.Det finns två stora kartleverantörer och mellan dem skiljer det mycket mer än vad det skiljer mellan GPS:erna. Se M3:s test av kartmaterialet och sedan kan det vara lämpligt att välja en GPS som har den bästa kartleverantören men se också till att kartorna är färska, det kan kosta lika mycket att uppdatera kartorna som att köpa en ny GPS.Funktioner som kan vara bra:Bluetooth, för handsfree-samtal.Text-to-speach, läser upp gatunamn och ofta även inkommande sms etc.Reality-view, detta har endast Navigon just nu, den visar filerna som de ser ut i verkligheten, finns få inlagda ännu men är en riktigt bra finessSedan har bla Tomtom i sina senaste lagt in 3D av stora byggnader och laandmärken men det är oerhört få som är inlagda.
Tomtom och Garmin kan man tydligen lägga in tex fartkameror och andra POI själv, iaf på de dyrare modellerna. Kan ju vara bra för de ändrar sig ju emellanåt. Vad jag vet finns det ingen som har gratis uppdatering av kartor och POIs. Navigon måste man köpa till POIWarner för 30e, även på de dyrare tex 7110.Finns det någon bilnavigator som kan visa höjd över havet?mvh
Citat från: Kall Kyl skrivet 16 december 2007, 13:37:57Tomtom och Garmin kan man tydligen lägga in tex fartkameror och andra POI själv, iaf på de dyrare modellerna. Kan ju vara bra för de ändrar sig ju emellanåt. Vad jag vet finns det ingen som har gratis uppdatering av kartor och POIs. Navigon måste man köpa till POIWarner för 30e, även på de dyrare tex 7110.Finns det någon bilnavigator som kan visa höjd över havet?mvhHej!Har en Navigon PNA 7000 med nordenkartor, och den visar höjd över vattnet/havet i realtid.Fråga: Är det någon som vet var man kan uppdatera denna modell gratis eller billigt.Fungerar Pirat Bay fortfarande, lär ha funnits filer till alla modeller där tidigare//kjulakallle