0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förbrukade 11840 kw förra året inkl all el och UTAN solfångare . Värmer 240kvm i Norrland familjen består av 2 vuxna och 2 barn (snart 3) //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 07 december 2007, 23:21:08Förbrukade 11840 kw förra året inkl all el och UTAN solfångare . Värmer 240kvm i Norrland familjen består av 2 vuxna och 2 barn (snart 3) //KristerGrattis !!
Kanoners kanoner... ThumbsupFast tillskottet kan ju räknas så här också, 1000kr el + 1000kr sotning, om man är lite elak. (fast man sotar kanske inte 4ggr/år med oljeeldning?)
joo du kingen...det här kommer att gå åt hvette,har börjat skymta botten på låda nr 2 så låda nr 3 kommer förmodligen inte att räcka hela vintern gissar på att det kommer att gå minst 4 eller 5 banan lådor...det ser jag som ett misslyckande ....ok att jag kan leva med 4 lådor pga att jag inte har hafft kallt i kåken snittar säkert 23grader ...men att va tvungen att nalla från nästa års ved är inte bra hela planeringen å kalkylen spricker ju hur ska det gå 5 året står jag ju helt utan ved,då man snillat en låda mer per år än vad som va tänkt....suck tror det blir till att "inspektera" grannens vedstapel nån mörk natt om jag tar en eller ett par vedklabbar varje kväll märks det nog inte så fasligt ...i värsta fall får jag dra nån historia om att jag sett nån skummis smyga runt vid hanns ved för några veckor sen
sen så får du ju en hel del energi från dina hypereffektiva solfångare...... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 12 december 2007, 21:17:45 sen så får du ju en hel del energi från dina hypereffektiva solfångare...... //KristerSka det inte stå: sen så får du ju en hel del energi av att svära över dina hypereffektiva solfångare