0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Liknar Win95?
Vi behöver inte fler operativsystem och webbläsare, det är krångligt som det är att få alla existerande att fungera på ett bra sätt vid webbutveckling/surfning.Windows kostar idag bara 10% av vad datorn kostar är det så mycket att hålla på att bråka om, det funkar ju bra.
Det är väl OK att köra gratis OS om man inte vill ha möjlighet att köra nya program eller spel på sin dator, vill man det skall man ju vara mjukvaruutvecklare för att få det att fungera.Personligen tror jag att många som kör med gratis OS har ett intresse av att det krånglar, de tycker helt enkelt att det är kul att fixa buggar, och i timmar surfa runt på nätet för att hitta tips om hur man får igång det senaste "spelet" eller programmet.
Citat från: Mike skrivet 06 december 2007, 21:20:54Vi behöver inte fler operativsystem och webbläsare, det är krångligt som det är att få alla existerande att fungera på ett bra sätt vid webbutveckling/surfning.Windows kostar idag bara 10% av vad datorn kostar är det så mycket att hålla på att bråka om, det funkar ju bra.Wxp pro oem = 1495:- ---> Datorpris = 14950:-Wxp pro = 3745:- ----> Datorpris = 37450:-Oavsett val av OS så inte fanken är det 10% av systempriset på PC:n om du skall haen maskin som funkar till hemanvändare, och lite därtill!En riktigt bra maskin(XPS 420) kostar 11190:- hos dell.............Dessutom funkar det inte alls bra, en massa invävd skit som tvingar oss att köra just microsoft produkter.....bah. Bara en sån sak som att om man råkar stoppa in IE7, och inte vill ha den så är det nästintill omöjligt att bli av med fanskapet..
Javisst passar andra operativsystem i inbyggda pridukter bättre, kommer aldrig att argumentera emot det eftersom jag har arbetat med sådana produkter.Pris på licens när du bygger dator själv om nu ingen trodde mig tidigare:http://www.dustinhome.se/pd_5010097328.aspx