0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag menar det är skitsnack - punkt slut.Innedelen är på fel ställe, den sitter trångt till och suger tillbaks sin egenvärme hela tiden - vilket är grunden till allt ont!!!Hur du än flyttar givaren så kan det omöjligt hindra innedelen från attsuga in sin egen värme igen och igen och igen...du ändrarförutsättningarna ja - men är problemet löst? Svar NEJ!!!!Då kan du påsta till kunden att sänker du givaren till längst ner på innedelenså kan den få ligga kvar i kartongen....vilket j**la trams...Ja Tomas - jag tycker ditt svar är oseriöst och handlar om din integritet.BjörnK
Blir inte så bra och göra så hos min mor och far ,.,,, dom har ingen andravåning så hans tips funkar kanon inte förkasta de jag har ju provat det funkar ..
Man kan ju fälla in ett galler i övervåningens golv och göra ett schakt ner till värmepumpens innerdel,så som dom har i USA där man har varmluft som fördelas i huset via kanaler och galler i golvet vid ytterväggarna.Galler hittar man i välsorterad bygghandel.Eller hos ventilationsfirmor.För de som har en övervåning!