0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Antagligen lite förhastat i så fall... Igår gick en av Kinas rikaste män in å köpte aktier för över 1 miljard $ i Hong Kong/Hang Seng, då han ansåg det var ett gyllene tillfälle å köpa vid den här nergången. Resultatet av det syns i dag, både på hur börsen gick upp i Hong Kong, å hur kraftig uppgången ser ut att bli på de kinesiska företag som går att handlas från bl.a USA. Så med största sannolikhet blir det en uppgång även på kommande måndags (26 nov) handel i Hong Kong. Själv hade jag tänkt göra ett köp om nergången fortsatt till under 25000, men just nu verkar den nivån långt borta... Som vanligt är jag försent ute, både vid köp å sälj mvh humlan.
Ja är det långsiktigt sparande, så behåll dom... Själv har jag intensiv-studerat världsekonomin å mina/våra egna fonder en tid, nåt som jag kommer att avsluta på måndag, genom att träffa min fondmäklare, för att få hans syn på hur jag tänker å gör, med de pengar som jag förvaltar själv... Ska även passa på å fråga lite närmare hur de fonder jag/Vi har hos han är uppbyggda å sköts rent praktiskt..., kanske kan lära mig nåt av det..mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 23 november 2007, 16:36:49Ja är det långsiktigt sparande, så behåll dom... Själv har jag intensiv-studerat världsekonomin å mina/våra egna fonder en tid, nåt som jag kommer att avsluta på måndag, genom att träffa min fondmäklare, för att få hans syn på hur jag tänker å gör, med de pengar som jag förvaltar själv... Ska även passa på å fråga lite närmare hur de fonder jag/Vi har hos han är uppbyggda å sköts rent praktiskt..., kanske kan lära mig nåt av det..mvh humlan.Hej HUMLAN...hos honom... är bättre svenska - om du ursäktar ? /sw
Har dom kvar. Kina o ryssland.Men den har nog droppat 30% den där kina fonden
Stödköp snarare Thumbsup