Click Here!
Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: sätta in en ecco el  (läst 4023 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad magnus32

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
SV: sätta in en ecco el
« Svar #15 skrivet: 21 november 2007, 17:52:47 »
tackar för det

har nu som det är 38kwh/dygn inkl hushålsel ,mm

Utloggad magnus32

• Lär mig om värmepumpar
  • **
« Svar #16 skrivet: 21 november 2007, 20:33:25 »
nån som kan övertyga om DETTA är nogot o satsa på??
eller ska man helt solo slänga ut det o köra pellets?

Utloggad larryd

• Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 2714
  • Jag älskar värmepumpar!
« Svar #17 skrivet: 21 november 2007, 20:59:51 »
Är det någon som har en susning

om vad en ecoel drar i tomgång. Dvs hur många kW den drar, när man inte tappar varmvatten eller tar ut värme till elementen?

håller med vill veta det med för dom två firmor som jag varit i kontakt med säger bara att det blir billigare inte hur mycket....o med den infon från sistnämda firman som var här i dag
så blir man ju ännumer råd vill utan bara verkar som man får sälnga ut med 30-50tkr för lite bättre komfort då borde det ju finnas en billiare lösning

Omräknat från min EcoHeat värmepump och COP 4,0 så blir det 4-5 kWh/dygn.

MVH // Rolle

Innebär det att om man kör den på bara el (dvs utan VP) så drar den 4*5kWh/d? Det är faktiskt litet mer än min Pulsonex-panna drar i tomgång.

Fasiken - hade hoppats att tjäna en slant på att byta.
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

Utloggad magnus32

• Lär mig om värmepumpar
  • **
« Svar #18 skrivet: 21 november 2007, 21:41:49 »
ja så jag uppfattat det hela o så plus vp i läge fast kodensering för min del så tror jag det inte blir så billigt ändå

Utloggad ROLPeR

• Expert på värmepump
  • Stad/land: Sollentuna
  • Antal inlägg: 394
  • Allt som puttrar och smäller är av intresse.
« Svar #19 skrivet: 22 november 2007, 11:00:31 »
Är det någon som har en susning

om vad en ecoel drar i tomgång. Dvs hur många kW den drar, när man inte tappar varmvatten eller tar ut värme till elementen?

håller med vill veta det med för dom två firmor som jag varit i kontakt med säger bara att det blir billigare inte hur mycket....o med den infon från sistnämda firman som var här i dag
så blir man ju ännumer råd vill utan bara verkar som man får sälnga ut med 30-50tkr för lite bättre komfort då borde det ju finnas en billiare lösning

Omräknat från min EcoHeat värmepump och COP 4,0 så blir det 4-5 kWh/dygn.

MVH // Rolle

Innebär det att om man kör den på bara el (dvs utan VP) så drar den 4*5kWh/d? Det är faktiskt litet mer än min Pulsonex-panna drar i tomgång.

Fasiken - hade hoppats att tjäna en slant på att byta.

Nej, nu blev det ett missförstånd. Min EcoHeat drar på tomgång utan något uttag av värme eller tappvarmvatten ca 1 kWh/dygn. Omräknat till ren EL skulle det då bli 4 kWh/dygn.

MVH // Rolle
CTC EcoHeat 5 V3, 140m borrdjup,  >135m aktivt djup,  3m till berg 6m foderrör. 100 m² + 100 m² källare. Byggår 1960 Sollentuna. Tidigare toltalförbrukning Max/Medel 28000/26800 kWh. 1:a året 10400 kWh. Installation klar 2007-05-10. Spisinsats "Stora trekanten" från Roslagsspisen.

Installationsbilder http://picasaweb.google.com/RollePer

"It takes a lot of knowledge to really mess something up!"

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Use Mobile Theme