Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nu sitter den där!  (läst 7453 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad kjulakalle

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 495
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • gillar VP har 4 st
SV: Nu sitter den där!
« Svar #15 skrivet: 03 december 2007, 08:17:28 »
Nu har det gått ett tag, ca 2 veckor. Vi har haft några + grader till ca -10 - -15. Regn, snöstorm, mao, ganska varierad väderlek.
Pumpen har snittat ca 900w/h utslaget på perioden, men jag har eldat i pannan för VV.
Jag har även shuntat ut ca25-30 ºC för att få källaren varm. Det har även hjälpt pumpen förmodar jag. Kaminen har vart igång vid några tillfällen.
Synd att man inte har en separat VVberedare så man kunde sluta elda helt några dagar för att se vad som händer.

Hur som, är väldigt nöjd med pumpen, tyst å fin utedel, innerdelen kör jag på näst högsta så den är inte så tyst, men den sitter så till att det inte spelar någon roll, den hörs inte i resten av huset
Men just att jag inte behöver stressa hem för att elda känns helt fantastiskt! Att veta att det är +20 ändå, strålande! Även när det var -10.

ja det är härligt med VP så länge strömmen finns.
//kjulakalle
LB-Hus Visingsö Byggt 1979 1 1/2 plans 195 m2,
direkt el + Sanyo 123EHN samt Mitsubitshi FD 35 VABH, årsförbrukning c:a 15 000 kwh inkl hushållsel
Krypgrund med installerad Sorptionsavfuktare Acetec PD 250,
Dubbelgarage + förråd 75 m2, värme LLVP Zibro SC 1226
Utomhuspool 5,5 m rund som värms med vertikal värmepump SPF 68, till ca 28 grader under april - 15 sep,
2 personer i hushållet, bor i Mälardalen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!