Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Om börsen/börserna i Kina...  (läst 873 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
Om börsen/börserna i Kina...
« skrivet: 16 november 2007, 10:48:10 »
Då det är flera som frågat mig personligen om dom ska köpa Kina-fonder, så tänkte jag svara här vad jag gissar/tror om den... Jag har kategoriskt svarat att det bästa är att vänta tills det kommer en nergång, åtminstone om man inte har ett längre tidsperspektiv. Å nu ser Vi en lite större nergång, så de som fortfarande är intresserade av en Kina-fond, tycker jag ska börja följa med lite noggrannare vad som händer där borta. Försöker man få en bild av hur mycket börsen i Hong Kong kommer att gå ner till verkar 23-25000 nivån ligga rätt bra till. Så när börsen hamnar inom den nivån, verkar det vara rätt tidpunkt att köpa....

Ta nu inte det här som nÃ¥n sanning, utan bara som en gissning frÃ¥n min sida, till dom som frÃ¥gat mig om vad jag tror... Själv föredrar jag Indien Ã¥ Ryssland av utveckling-marknaderna + en hel del annat, utanför dom marknaderna  :)

mvh humlan.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29422
  • Karma +19/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Om börsen/börserna i Kina...
« Svar #1 skrivet: 16 november 2007, 11:18:38 »
Jag har ju (som jag tidigare förutspÃ¥tt  ;) ) inte sÃ¥ brÃ¥ttom att investera mina besparingar i nÃ¥gon börs. Jag skulle tro att det fortsätter att skaka i finansmarknaderna världen över i minst ett halvÃ¥r till...

Sen är det nog tid att fynda.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Om börsen/börserna i Kina...
« Svar #2 skrivet: 16 november 2007, 11:56:22 »
Jag har ju (som jag tidigare förutspÃ¥tt  ;) ) inte sÃ¥ brÃ¥ttom att investera mina besparingar i nÃ¥gon börs. Jag skulle tro att det fortsätter att skaka i finansmarknaderna världen över i minst ett halvÃ¥r till...

Sen är det nog tid att fynda.

Inte alls otroligt  :) Problemet med utvecklingsmarknaderna är att dom sticker iväg sÃ¥ förbannat fort när det väl vänder, sÃ¥ man bör haka pÃ¥ innan botten är nÃ¥dd. SÃ¥klart är det bäst om man kan pricka in exakt när det vänder, men erfarenhetsmässigt, sÃ¥ är det ett rent lotteri. Trots att jag vet hur det är, sÃ¥ väntar jag ofta för länge, i säkert 50% av köpen  ;D Dom ggr jag prickat in exakt rätt köptillfälle är lätt räknande, säkert fler ggr jag köpt helt fel  :o Ã¥ dÃ¥ blivit mer eller mindre tvingad att köpa ännu mer, för att inte behöva vänta sÃ¥ länge innan jag hamnat pÃ¥ +.

mvh humlan.

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1725
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: Om börsen/börserna i Kina...
« Svar #3 skrivet: 16 november 2007, 14:56:34 »
Kina fonderna verkar vara slagna av indien
http://svt.se/svttext/web/pages/234.html
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Om börsen/börserna i Kina...
« Svar #4 skrivet: 16 november 2007, 15:58:30 »
Kina fonderna verkar vara slagna av indien
http://svt.se/svttext/web/pages/234.html

Ja Indien har inte berörts värst mycket av alla andra marknaders nergångar. Min Indien-fond visar t.o.m på + för den här veckan å hela månaden hittills, även om det är högst marginellt just nu. Indien är som tur är, inte alls på samma sätt som Kina beroende av exporten, det gör att dom klarar det som händer nu, mycket bättre än de flesta andra länder...

mvh humlan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!