0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ni som funderar på anslutning till något vaktbolag, är ni medvetna om att dom inte lämnar någon som helt garanti i fråga om utryckningstiden? Dom kommer när det passar dom helt enkelt.
Clas Ohlsson-larmet HA-981 verkar ju bra ...... ....... Men det här larmet kanske inte går att hitta någon annanstans?
Vaktbolag är väl det enda som ger rabatt på försäkringen? Själv valde jag bort det, tycker inte det är värt kostnaden än. Installerade ett trådlöst, upppringande Trygga hem larm för ca 2 år sedan, ringer upp mobilen vid larm. Har bara IR, 4 st på nedervåningen riktade mot ytterdörrar och altandörrar, övervåningen är olarmad, samt en i garaget. Nackdelen är väl att man inte kan ha larmat när man är hemma (om man inte visstas bara på öv.), men vi har inte kännt nåt behov av det än. Dessutom har vi en brandvarnare och en extra utesiren kopplat. Har bara bytt batteri i brandvarnaren än så länge, satte i ett 10 års lithium.Suveränt med trådlöst, hade nog inte fått upp det än om jag skulle dragit tråd. Fick dessutom ett oförskämt bra bra pris på det.
vaktbolag hit vaktbolag dit jag har ett trådlöst larm från http://huslarm.se/ som jag har satt att skicka sms till mig och frugan vid larm och om det nu kommer ett larm får jag väl ringa nån av mina grannar.(som antagligen redan hört sirenen)vaktbolag är inget alternativ här ute i skogen
Hej!finns det något synnerligen enkelt villalarm, för en helt novis? För oss som inte är data-proffs.. / Anders