0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
"brist på konkurrans"mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 07 november 2007, 18:31:07"brist på konkurrans"mvh humlan.HA!Hur definierar man det faktum att det bara finns en matvarubutik, en bensinstn, filial för bygg mm i min håla då?K-rauta i luleå tex har en särskild prislista för norrbotten.....och det är i luleå, med 70000+ innevånare.Skrattretande med "brist på konkurrans"
Ang Mike:s påpekande så kan jag nämna, att jag precis i dagarna köpte varor från Conrad i Tyskland, då dom hade ett erbjudande till betydligt lägre pris än i Sverige. Självklart beställde jag i Tyskland, men döm om min förvåning när den svenska butiken hävdade att jag skulle betala svenska priser. Detta trots att jag vid en förfrågan avböjt att handla i Sverige!! Då svarade jag att om dom inte höll det köpeavtal jag redan tecknat med Conrad i Tyskland, så fick affären vara. Men att dom kunde förvänta sig att jag skulle gå vidare med saken, då det var ett solklart avtalsbrott... Självklart fick jag då köpa varorna till överenskommet pris
Så de hade prutat då för att få samma slutpris men med svensk moms?
Hej tjaa håller med humlan,nått är fel i sverge allt är dyrare nästan vi kollade upp röjsågar ...det skiljer bara ca 4000-4500 per såg ...med inräknad moms helt sjukt i sverge går en såg på ca 8500-9000kr minus moms stället där vi köper våra sågar tar 4500kr st inkl moms för domå det va bara frågat om en såg.jag kommer förmodligen att beställa 20st har jag tur så landar vi på ca 4000kr per såg minus moms dvs då bör sågen kosta ca 3200kr in i firman jag har bättre pris in i min firma än vad svenska återförsäljarna har in i sina firmor nån stans är det nått som inte stämmer ..men jag klagar inte