hur mycket skulle du tippa på att det blir totalt?
Den kom av sig idag iaf.., troligen p.g.a att "alibaba" blev introducerade på börsen.. Svårt att säga hur mycket det blir..., om det ens blir nåt nu. Men jag tror en korrigering på 30-40% inte alls är omöjligt.. Men just Kina är hopplöst att gissa nåt på, den börsen/börserna fungerar ännu inte som börser gör i resten av världen. Börsen används fortfarande som en typ av högavkastande banksparande, men det är såklart nåt som bara håller tills inte mer pengar flyter in... Själv har jag nästan till 100% bestämt mig att sälja allt i Kina i anslutning till OS, endera strax före, eller så mitt under OS. Fram till dess tror jag på en ökning från idag räknat, å då även inberäknat en korrigering av nuvarande nivå. Men tänker den kinesiska regeringen göra nåt drastiskt, till det sämre.., eller bättre, så lär det komma strax efter avslutat OS. Å just nu, känns det rätt att stå på sidan å kolla på vad som händer då...
mvh humlan.
PS. Börserna = Det är två, den inhemska, som nästan bara består av inhemska köpare/säljare å den i Hong Kong. DS.