0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Aluminiumtillverkaren Kubal i Sundsvall alltså Hörde detta på en radioreklam de hade där de sökte personal.Vi är nog ganska duktig på att nyttja våran älvkraft här i Sundsvall.Just nu sitter jag alldeles brevid två produktionsugnar som drar ca 2,5 Megawatt styck + att fabriksgrannen på andra sidan väggenHar en ugn som drar ca 20Megawatt
Citat från: puttrik skrivet 30 oktober 2007, 21:52:59Aluminiumtillverkaren Kubal i Sundsvall alltså Hörde detta på en radioreklam de hade där de sökte personal.Vi är nog ganska duktig på att nyttja våran älvkraft här i Sundsvall.Just nu sitter jag alldeles brevid två produktionsugnar som drar ca 2,5 Megawatt styck + att fabriksgrannen på andra sidan väggenHar en ugn som drar ca 20Megawatt Jo där går det åt el som hela Stockholms stad Förresten, då kan Du förklara för Dr Chunlan hur Ni använder lövstören..., jag antar Du har vet det, då Du jobbar på Kubal.mvh humlan.
Ni kanske får hålla igen på effekten i vinter om det blir smäll kallt.Det verkar bli effekt brist?http://www.svenskenergi.se/sv/Aktuellt/Nyheter/Ryssland-oroar-elbalansen---nu-behovs-nya-kraftverk/Tur man kan köra värmen på bilbatteri Om det nu skulle bli så illa så dom kopplar ifrån el nätet
Ähh, upp med elpriset till minst det dubbla, det skyndar på övergången till solenergi Thumbsup
Jag jobbade på ett stålverk för några år sedan, enbart ljusbågsugnen drog i sig 30 MW.Numera producerar jag ca 20 ggr mer på mitt nuvarande jobb.
Citat från: Bolstersork skrivet 31 oktober 2007, 18:18:20Jag jobbade på ett stålverk för några år sedan, enbart ljusbågsugnen drog i sig 30 MW.Numera producerar jag ca 20 ggr mer på mitt nuvarande jobb.Inte mer?