0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej hyfsad faktiskt gillar du thorogood och jeff haely med ?
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 29 oktober 2007, 11:42:30hej hyfsad faktiskt gillar du thorogood och jeff haely med ? Jeff Healy går bra men Thorogood (som jag minns det) är lite..., fan ska jag säga hittar inget bra ord.., våldsamt skränigt kanske. Men han kan förstås ha ändrat sig... Ska det skräna, så är väl Johonny Winter mer min smak. Men det finns så mycket musik jag gillar, bara jag slipper den värsta dansmusiken å tramsig rap som båda bara är en enda lång upprepning... Fast bäst är nog Blues å 70-tals hårdrock/rock/bluesrock, som Deep Purple, Ted Nugent. Lynyrd Skynyrd, J J Cale, Johnny Winter, Delta Cross Band, Stevie Ray Vaughn, Eric Clapton, CCR/John Fogerty, å många, många fler, som spelar den typen av musik.mvh humlan.
Jag tillhör förresten en av de lyckligt lottade som hann se Stevie Ray Vaughan i verkligheten, på Ritz i Fjollträsk (1983?). Extas !!! Han körde hela grejen med Hendrixhoppande på gitarren och allt. Det pep och ringde i öronen i flera dagar efteråt.
Något som är riktigt kul numera, med youtube, är att man kan hitta delar av gamla Rockpalast-konserter. Kommer ni ihåg dem? Sändes på nätterna, t.o.m. i Sveriges Television, från Grugahalle i Essen. Det var där jag råkade ut för Johnny Winter första gången. Han vägrade gå av scenen och fortsatte visst spela i timmar efter att sändningen bröts.
hej tycker det ser ut som killen behöver ett riktigt jobb...typ skotta cement eller bära tegelsten i nått år karl stackarn har ju mindre överarmar än en 5 årig tjej han få ju passa sig om det blåser ute
hej dom här duger ju med ,,, hmm undra hur många liter öl som försvunnit i nått baksätae på nån gammal 142a då man partat till dom